روزنامه هنرمند شماره 1488 - مگ لند
0

روزنامه هنرمند شماره 1488

روزنامه هنرمند شماره 1488

روزنامه هنرمند شماره 1488

‫هنرمند را در «مگ لند» و «جار» ورق بزنید ‪www.magland.ir‬‬ ‫چهارشنبه‪ 20‬مردادماه ‪ 1400‬سال چهاردهم شماره ‪ 4 1488‬صفـــحه ‪ 3000‬تومـان ‪ISSN 2008-0816‬‬ ‫فرز ین محدث و کیمیا خلج‬ ‫در «روزمرگینگی»‬ ‫گفتگوی هنرمند با بازیگر تلو یز یون و سینما‬ ‫‪www.jaaar.com‬‬ ‫اجرای ‪ ۲۱۵‬مجلس‬ ‫تعزیه خوانی در بوستان ها‬ ‫و فرهنگسراها‬ ‫دانیال جعفری‪ :‬دوست‬ ‫دارم سفیر صلح بشوم‬ ‫پورشــهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس‪:‬‬ ‫مجید مجیدی درباره محدودیت های تولید فیلم با مضامین عاشورایی مطرح کرد‪:‬‬ ‫علما باید در حوزه های کالن فرهنگ و هنر‬ ‫راهگشایاصحابهنرباشند‬ ‫بنا داریم فرهنگ عاشورا‬ ‫را در قامت لباس عاشورایی‬ ‫به مردم ارائه دهیم‬ ‫به مناسب ‪ ۸۱‬ســالگی اقای نویسنده برگزار می شود؛‬ ‫نمایشگاهی برای بزرگداشت‬ ‫«محمود دولت ابادی»‬ صفحه 1 ‫‪2‬‬ ‫مجیدمجیدیدربارهمحدودیت هایتولیدفیلمبامضامینعاشوراییمطرحکرد‪:‬‬ ‫چهارشنبـــــه ‪20‬مردادماه ‪ 1400‬سال سیزدهم شمــاره ‪1488‬‬ ‫علما باید در حوزه های کالن فرهنگ و هنر راهگشای اصحاب هنر باشند‬ ‫‪www.honarmandonline.ir‬‬ ‫& ‪ART‬‬ ‫‪CULTURE‬‬ ‫فرهنگ و هنر‬ ‫یادداشت‬ ‫نقد‬ ‫یادداشتی درباره بانوی اواز محلی کشور‬ ‫صدایی به وسعت سیما‬ ‫نیما ارزانی‬ ‫حامد قریب‬ ‫مجید مجیدی که این روزها «خورشید» را بر پرده سینماها دارد‪ ،‬در استانه فرارسیدن‬ ‫ماه محرم درباره محدودیت های تولید فیلم با مضامین عاشورایی توضیح داد‪ .‬مجیدی‬ ‫مدیریت ســوگواره فیلم های عاشورایی را برای دومین سال پیاپی پذیرفته تا به گفته‬ ‫خود اقدامی در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی انجام دهد‪ .‬امروز در نشست خبری این‬ ‫جشــنواره از «رستاخیز» احمدرضا درویش سخن به میان امد و مجیدی از مسئوالن‬ ‫خواست زمینه را برای اکران این فیلم در سینماها فراهم کنند‪ .‬درباره محدودیت های‬ ‫تولید فیلم درباره موضوع های عاشورایی با مجیدی گفتگو کردیم‪.‬‬ ‫مدتی است که در فضای مجازی و خبرگزاری های کشور‬ ‫خبر درگذشــت بانوی اوازخوان محلی کشورمان سرکار‬ ‫خانم ســیما بینا دســت به دست می شــود‪ ،‬تا جایی که‬ ‫خودشان در صفحه شــخصی با پیامی تصویری مهری بر‬ ‫پوشــالی بودن ان خبر می زند‪ ،‬ایــن مطلب برای من از‬ ‫جهتی درداور و سویی هم خوشحال کننده بود‪ .‬درداور از‬ ‫این رو که چرا خبر فقدان یک چهره بین المللی به عنوان‬ ‫شایعه باید پخش و درصدر اخبار قرار گیرد‪ ،‬اما خوشحال‬ ‫کننــده از اینکه چقدر این مادر و هنرمند در کشــورمان‬ ‫محبوب اســت که مردم عزیزمان با ناراحتی این شــایعه‬ ‫را دنبال می کنند و این بعد داســتان برای من قابل تامل‬ ‫بود و جای تبریک ویژه دارد به خانم ســیما بینا که بیش‬ ‫از قبل باید به وجود خودشــان و هنر اصیل شــان افتخار‬ ‫کنند‪،‬چــرا که در کمتر از یک روز حجم زیادی از اخبار و‬ ‫پیام ها مختص به ایشــان می شود که نشان دهنده عمق‬ ‫نفوذ هنر اصیل ایشان به جان و دل مردم هنر دوست این‬ ‫کشور دارد‪.‬‬ ‫من هم مثل خیلی از ایرانیان خوشــبختانه دیدار ایشــان‬ ‫را تجربــه نمودم‪ .‬چند ســال پیش بود که به واســطه ی‬ ‫دوســتان روزنامه ای در تهران‪ ،‬دیداری کوتاه با این مادر‬ ‫نمونه هنرمند بی نظیر کشورمان حاصل گردید‪.‬‬ ‫در نگاه اول گشــاده رویی و تواضع ایشــان شما را جذب‬ ‫می کند‪ ،‬ارامــش در کالم و معصومیت چهره ایشــان به‬ ‫حدی فراگیر اســت که محیط پیرامون خود را تحت تاثیر‬ ‫قرار می دهد‪ ،‬و باورم این اســت که همین ارامش اســت‬ ‫که توانســته او را برای تهیه مجموعه ی الالیی های ایران‬ ‫موفــق کند‪ .‬اما ان چیزی که باعث شــد این چند خط را‬ ‫بنویســم کلید واژه ای بود که در دیدار و کوتاه چند سال‬ ‫پیــش ما مطرح گردید و ان که با لبخندی مادرانه به من‬ ‫گفتند «هر کسی زحمت بکشــد قابل احترام است» این‬ ‫جمله کوتاه شــاید در نگاه اول بی معنی باشد اما همین‬ ‫چند کلمه بی نهایت در من اثر کرد و به عنوان یک نقشه‬ ‫راه برای من تبدیل گردید تا ســعی کنم از هر کســی که‬ ‫برای رسیدن به هدف خود تالش می نماید تقدیر کنم‪.‬‬ ‫میدانم که احترام امروز خانم بینا هم مدیون همان تالش‬ ‫است‪،‬همان تالش هایی که به گفته خودشان از زیر خاک‬ ‫در اوردن اشــعار و اوازهای محلی‪ ،‬ولی عشــق این مردم‬ ‫به ایشــان نشات گرفته از احســاس ایشان به ایران است‬ ‫احساســی که با رشــد و تعلیم به دیگران به ان عمق می‬ ‫بخشد‪ ،‬او برای همیشــه در کنار مردم ایران هست شاید‬ ‫چنــد صباحی در جایگاه دیگری امــا باز به گفته خودش‬ ‫هرگز حاضر به ترک دائم وطن نشــد که این روحیه فقط‬ ‫در یک ایرانی اصیل یافت می شود و جالب است که بدانید‬ ‫هم اکنون نیز کالس ها و برنامه های خود را در کشور به‬ ‫صورت مجازی ادامه می دهند‪.‬‬ ‫در همان روز بود که به ایشــان گفتم شما در ایران شاید‬ ‫موفق نباشــید اما این پرچم موسیقی محلی را که در دنیا‬ ‫برافراشتید کاری سترگ بود و این راه پر فراز و نشیب شما‬ ‫در انتها به روشــنایی است‪ .‬یقین دارم که امروز موسیقی‬ ‫محلی ما با اشعار و ترانه های این بانوی اوازخوان جهانی‬ ‫شده است و دنیا به واسطه فعالیت هنری ایشان است که‬ ‫با دستگاه های موسیقی محلی ما اشنا گردیده است‪.‬‬ ‫ایران به وجود همچنین فرزندانی افتخار می کند و معتقدم‬ ‫جایگاه اصلی اینگونه هنر بی شــک بــا فرهنگ ایرانیان‬ ‫طنیده شــده است و خاستگاه این گونه هنرمندان هم در‬ ‫قلب مردم ایران است‪ .‬برای ســیما بینای عزیز که ایامی‬ ‫اســت در کلن المان به ســر می برد ارزوی بهترین ها را‬ ‫دارم امیدوارم که کماکان وســعت صدای خویش و طنین‬ ‫موســیقی محلی ایران را به دنیا عرضه کند ‪ ،‬خوشبختانه‬ ‫این خبر دردناک شایعه بود و تلنگری هم به این حقیر که‬ ‫یــادی و خاطره ای تازه کنم‪ ،‬و بر این اصل معتقدم که از‬ ‫چهره های ماندگار این ســرزمین تا در حیات هستند باید‬ ‫تجلیل و تقدیر نمود‪.‬‬ ‫با توجه به فقر ســینمای ایران در حوزه تولید فیلم با موضوع عاشورا‪ ،‬فکر می کنید‬ ‫دلیل توقیف «رســتاخیز» چیســت و چه باید کرد تا مسئوالن نسبت به این حوزه‬ ‫منعطف تر شوند؟‬ ‫علمای ما در طول این ســال ها اساسا در بحث حوزه های کالن فرهنگی و هنری خیلی به کمک‬ ‫اصحاب هنر نیامدند یا اگر امدند هم کارهایشــان خیلی کارساز نبوده است‪ .‬راه بستن که کاری‬ ‫ندارد‪ ،‬مهم این است که راه باز باشد‪ .‬برای مثال‪ ،‬همان اوایل انقالب درباره شطرنج گفته نمی شد‬ ‫حرام است اما مجاز هم نبود و هیچکس جرات نداشت بگوید شطرنج ازاد است اما حضرت امام‬ ‫امد و این مســیر را باز کرد‪ .‬گفت که شطرنج هیچ اشکالی ندارد و اکنون شاهدیم که تبدیل به‬ ‫یکی از ورزش های جدی ماســت و فدراســیون هم دارد‪ .‬در حالی که به همین راحتی می شد‬ ‫این عرصه نیز بسته باشد‪ .‬می خواهم بگویم علمای ما کمی باید به مسائل روز توجه کنند و فقه‬ ‫پویایی باشــد که به درد انســان امروز بخورد‪ .‬وگرنه اینکه از دور فتوایی دهیم خیلی نمی تواند‬ ‫مسیر را باز کند‪ .‬قرائتی که امروز از اسالم در دنیا مطرح شده‪ ،‬به نظرم یکی از دالیل ان کوتاهی‬ ‫علمای ما در همه حوزه هاســت‪ .‬وقتی کوتاهی می شود‪ ،‬انها می ایند و عرصه را دست می گیرند‬ ‫و قرائت دیگری از اسالم را به دنیا معرفی می کنند‪ .‬ما اگر راه را ببندیم نمونه اش می شود فیلم‬ ‫اقای درویش که راه اکرانش را بستند‪ ،‬خب ایشان شش هفت سال برای این فیلم زحمت کشید‪.‬‬ ‫ممکن اســت ما در این عرصه ازمون و خطا داشــته باشــیم ولی علما باید بیایند و کمک کنند‬ ‫تا راه باز شــود‪ .‬دوستانی هستند که مدام پیشــنهاد بستن می دهند‪ ،‬خب اینکه فضیلت نیست‪.‬‬ ‫پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس‪:‬‬ ‫بنا داریم فرهنگ عاشورا‬ ‫را در قامت لباس عاشورایی‬ ‫به مردم ارائه دهیم‬ ‫دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در مراسم رونمایی از اثار طراحی شده‬ ‫برای تولید لباس عاشورایی گفت‪ :‬لباس از مظاهر فرهنگی جوامع است‬ ‫و ما نیز بنا داریم به همت هنر طراحان و تولیدکنندگان‪ ،‬فرهنگ عاشورا‬ ‫را در قامت لباس عاشــورایی به مردم ارائه دهیم‪ .‬مراسم رونمایی از اثار‬ ‫طراحی شــده برای تولید لباس عاشورایی با عنوان «نقش سرشک» در‬ ‫حاشیه و پیش از برپایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی‪ ،‬ساعت ‪15‬‬ ‫روز دوشــنبه ‪ ١٨‬مردادماه با حضور جمعی از مدیران‪ ،‬روسا‪ ،‬طراحان و‬ ‫تولیدکنندگان پوشاک در فرهنگستان هنر برگزار شد‪ .‬مریم پورشهابی‬ ‫دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم‪ ،‬ضمن تسلیت‬ ‫فرارسیدن ایام سوگواری سرور و ساالر شهیدان و ‪ 72‬تن از یاران باوفای‬ ‫ایشان اظهار داشت‪ :‬عاشورا تنها یک حادثه نبوده بلکه همواره فرهنگی‬ ‫دارای پیام ایثار‪ ،‬مقاومت‪ ،‬ازخودگذشتگی‪ ،‬رشد و بالندگی است‪ .‬او افزود‪:‬‬ ‫لباس یکی از مظاهر فرهنگی جوامع به شمار می رود و ما نیز بنا داریم‬ ‫به همت هنر طراحان و تولیدکنندگان‪ ،‬فرهنگ عاشورا در قامت لباس‬ ‫عاشورایی به مردم ارائه دهیم‪ .‬دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور‬ ‫تصریح کرد‪ :‬ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی به دلیل شیوع گسترده‬ ‫پاندمی کرونا‪ ،‬با مالحظات بسیار و در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی‬ ‫از دوم تا ششم شهریورماه برپا می شود‪ .‬پورشهابی درباره اقدامات به انجام‬ ‫رسیدهتاپیشازبرپاییایننمایشگاهگفت‪:‬کارگاهتصویرسازیوگرافیک‬ ‫در ارتباط با مقوله طراحی لباس عاشورایی تیرماه برگزار شد و جمعی‬ ‫از طراحان در ان کارگاه ســه روزه حضور یافتند و با ابتکار و خالقیت از‬ ‫طرح هایشان رونمایی کردند‪ .‬او اظهار داشت‪ :‬امروز و از میان ان طرح ها‪،‬‬ ‫‪ 100‬اثر برگزیده نمایش داده می شود و امید است با کمک و همراهی‬ ‫تولیدکنندگان این بخش و بنابر انتخاب تولیدکنندگان‪ ،‬شاهد تولید انبوه‬ ‫طرح های برگزیده باشیم‪ .‬دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در‬ ‫خاتمه اظهار داشت‪ :‬لباس حامل پیام است؛ این طرح ها بر اساس المان ها‬ ‫و نمادهای عاشورایی طراحی شده و قابلیت ارائه در سطوح بین المللی را‬ ‫هم دارد درنتیجه امیدواریم با همگرایی تمامی تولیدکنندگان در اینده‬ ‫نزدیک این طرح ها را بر قامت جوانان ببینیم‪ .‬در پایان این مراسم از پوستر‬ ‫ششمیننمایشگاهلباسعاشوراییرونماییشد‪.‬‬ ‫فضیلت زمانی اســت که شــما به این عرصه بیایید و خودتان را خرج کنید تا مســیر باز شود و‬ ‫بتوان عرصه های دیگر را باز کرد و فیلمســازان و تهیه کنندگان دیگر راغب شــوند اثاری در این‬ ‫حوزه تولید کنند‪ .‬وقتی شــما راه را می بندید این فرصت را به گروه های دیگر در دنیا می دهید‬ ‫که می خواهند قرائت دیگری از اسالم را معرفی کنند‪ .‬چند سال پیش که برای فیلم «پیامبر» به‬ ‫اروپا رفته بودم‪ ،‬می دیدم که از کلمه اهلل اکبر هم می ترسند‪ .‬این نشان می دهد ما چقدر در این‬ ‫سال ها غفلت کردیم که نتوانستیم فرهنگســازی کنیم‪ .‬متاسفانه اسالم هراسی که غرب در این‬ ‫ســال ها دنبال کرده بسیار موفق بوده است‪ .‬وقتی ما این جایگاه را خالی می کنیم‪ ،‬اسالم هراسی‬ ‫به وجود می اید و انها اثار مختلفی تولید می کنند و این جفای بزرگی است‪.‬‬ ‫شــفاف می گویم بحث در این عرصه بحث علمایی است‪ .‬متاســفانه ما در عرصه فرهنگ متولی‬ ‫درستی نداریم و در این سال ها تولید اندیشه نکرده ایم‪ .‬به هر حال‪ ،‬اندیشه یک مساله بسیار مهم‬ ‫در همه عرصه هاست ولی ما از محتوا خالی شده ایم و این برای همه عرصه های فرهنگی و هنری‬ ‫کشــور بسیار خطرناک است‪ .‬به هر ترتیب‪ ،‬وقتی اندیشه و راهبرد و راهکار وجود ندارد‪ ،‬طبیعی‬ ‫است که هر کسی به زعم خودش تالش می کند در عرصه ای راه باز کند‪.‬‬ ‫شبکه نمایش خانگی را برای نمونه مثال می زنم‪ .‬به قدری در همه عرصه ها بی در و پیکر می شود‬ ‫کــه ناگهان صدای همه و حتی خانواده ها درمی اید‪ .‬بعد تازه می خواهند درمانی به وجود اورند‪.‬‬ ‫درمانشان هم درمان درستی نیســت‪ .‬می ایند سد جلوی فعاالن این حوزه می گذارند و بدترین‬ ‫راه ممکن را انتخاب می کنند‪.‬‬ ‫به این ترتیب شما با توقیف اثار شبکه نمایش خانگی موافق نیستید؟‬ ‫من می گویم اساســا راه غلط اســت‪ .‬این کــه می گویم راهبرد وجود ندارد همین اســت‪ .‬وقتی‬ ‫پلتفرمی در کشــور به وجود می اید‪ ،‬قطعا باید اهدافی هم برای ان در نظر بگیرید‪ .‬همینطوری‬ ‫که نمی شــود‪ .‬شما یک راه را باز گذاشــتید و هیچ عالمتی هم برای ان نگذاشتید‪ .‬یک جاده ای‬ ‫را باز کردید و نگفتید انتهای ان به بن بست می رسد‪ .‬هیچ چارچوبی برای ان تعیین نکردید‪.‬‬ ‫امروز دولت تغییر کرده و اقای سیدابراهیم رئیسی مسئولیت امور کشور را بر عهده‬ ‫گرفته است‪ .‬از نظر شما چه راهکاری برای قاعده مند کردن این حوزه وجود دارد؟‬ ‫ن سال ها گفته ام؛ هنر عرصه ای نیست که در یک‬ ‫این موضوع را نه االن بلکه همیشه و در تمام ای ‬ ‫بازه زمانی کوتاه جواب دهد‪ .‬شــما با ســایق مختلف وزیری را انتخاب می کنید و ان وزیر فقط‬ ‫به دوره چهار ســاله خود فکر می کند‪ .‬عرصه فرهنگ مثل یک نهالی است که شما باید بکارید و‬ ‫ده ســال و بیست ســال دیگر جواب ان را ببینید‪ .‬ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی و بعد از ماجرای‬ ‫هیروشیما ‪ ۵۰‬سال فقط روی حوزه اقتصاد تمرکز کردند که کشور را بسازند‪ ۵۰ .‬سال بعدی را که‬ ‫االن ‪ ۱۸ - ۱۷‬سال است شروع شده به عرصه فرهنگ اختصاص دادند‪ .‬یعنی ‪ ۵۰‬سال را معطوف‬ ‫فرهنگ می کنند که تغییرات بنیادین در کشور به وجود بیاورند‪ .‬حال حساب کنید اینجا دولت ها‬ ‫‪ ۴‬ساله برنامه ریزی می کنند‪ .‬اوال اینکه ان وزیری که می اید باید دید اصال به حوزه های فرهنگی‬ ‫و هنری شناخت دارد؟ متاسفانه هیچ تسلط درستی در همه این دوره ها وجود نداشته است‪ .‬شاید‬ ‫در دوره های خیلی محدودی برخی افراد کارهایی کرده باشــند‪ .‬متاســفانه در بسیاری از مواقع‬ ‫سلیقه ای و در واقع جناحی تصمیم گیری می شود و ان نگاه ملی و افق فرهنگی وجود ندارد‪ .‬وقتی‬ ‫اندیشه و خردورزی وجود ندارد که متوجه باشد فرهنگ شبیه صنعت نیست که مثال شما بگویید‬ ‫چهار پنج ســال سرمایه گذاری می کنیم تا خروجی ان یک خودرو شود‪ .‬هنر اینطور نیست‪ .‬شما‬ ‫باید نیرو تربیت کنید‪ ،‬هزینه و تالش کنید تا اینکه بعد از ‪ ۱۰‬سال در حوزه های مختلف ادم هایی‬ ‫تربیت شــوند‪ .‬ادم تربیت کردن مثل کارخانه خودروســازی نیست‪ ،‬چون برنامه وجود ندارد‪ .‬من‬ ‫به شــما قول می دهم وزیر بعدی هم که بیاید‪ ،‬یقین بدانید چهار سال دیگر هم خواهد گذشت و‬ ‫یکسری کارهای روزمره و روتین انجام خواهند داد و هیچ اتفاق ویژ ه هم نخواهد افتاد‪.‬‬ صفحه 2 ‫داستانسینماوکرونا بهکجامی رسد؟‬ ‫گیشــه جهانی سینما همچنان با چالش های زیادی در ســایه همه گیری ویروس کرونا دست‬ ‫و پنج نرم می کند و متخصصان معتقدند تا ســال ‪ ۲۰۲۴‬میالدی‪ ،‬گیشــه به امار فروش قبل از‬ ‫شروع همه گیری نخواهد رسید‪.‬‬ ‫صنعت ســرگرمی و از همه مهم تر ان سینما در چند ســال اخیر با حرکتی سینوسی بواسطه‬ ‫شرایط ناشی از ویروس کرونا درگیر بوده و در برخی مقاطع امارهای فروش در اکثر نقاط جهان‬ ‫رو بــه بهبود می رود و اندکی بعد با افزایش موارد ابتــا و مرگ و میر مرتبط با ویروس کرونا‪،‬‬ ‫گیشــه ســینماها نیز متقابال افت می کند‪ .‬جدیدترین نمونه ان قسمت جدید فیلم ابرقهرمانی‬ ‫«جوخه انتحار» اســت که در اکران اغازین خود در ســینماهای امریکا بسیار پائین تر از پیش‬ ‫بینی ها فروخت‪ .‬فیلمی که تمام مولفه های تبدیل شــدن به یک فیلم پرفروش را داشــت؛ از‬ ‫نقدهای مثبت تا حضور ستاره های سینما و همچنین نقش افرینی «سیلوستر استالونه» در یک‬ ‫نقش عجیب‪ .‬اما این فیلم در سه روز نخست اکران در امریکا به فروش ناامیدکننده ‪ ۲۶‬میلیون‬ ‫دالری دست یافت و با فروش ‪ ۳۵‬میلیون دالری در دیگر کشورها‪ ،‬فروش اغازین جهانی خود را‬ ‫به ‪ ۷۲.۲‬میلیون دالر رساند که نمی تواند برای فیلمی با هزینه تولید ‪ ۱۸۵‬میلیون دالر که ‪۱۰۰‬‬ ‫میلیون دالر هم صرف هزینه های تبلیغاتی ان شده‪ ،‬فروش امیدوارکننده ای باشد‪.‬‬ ‫در مقطعی بویژه سینماهای امریکا (بزرگترین بازار سینمایی جهان به استثنای سال ‪ ۲۰۲۰‬که‬ ‫این عنوان تحت شرایط کرونایی به چین رسید) نشان هایی از بازگشت به شرایط نرمال را نشان‬ ‫داد و فیلم های «یک مکان ارام ‪« ،»۲‬ســریع و خشــن ‪ »۹‬و «بیوه سیاه» به ترتیب به فروش‬ ‫اغارین ‪ ۷۰ ،۴۸‬و ‪ ۸۰‬میلیون دالر در گیشــه امریکا دســت یافتند اما فروش نه چندان دلگرم‬ ‫کننده فیلم «جوخه انتحار» نشــان داد‪ ،‬سینماها هنوز فرصت زیادی تا رسیدن به شرایط عادی‬ ‫پیش از اغاز همه گیری دارند‪.‬‬ ‫گرچه سینماهای در اغلب نقاط جهان فعال هستند اما شیوع سویه دلتای ویروس کرونا موجب‬ ‫شــده مخاطبان بیشتری نسبت به تماشای فیلم در ســالن های سینما احساس تردید کنند و‬ ‫عدم اطمینان مخاطبان در حال حاضر مهم ترین چالش سینماســت که امید می رود با افزایش‬ ‫واکسیناســیون در کشــورهای مختلف این اعتماد در میان سینمادوستان به تدریج احیاء شود‪.‬‬ ‫اکران برخی از اثار ســینمایی در ســامانه های نمایش انالین نیز موجب شــده بلیت فروشی‬ ‫ســینماها در یکی دو ســال اخیر به پائین ترین حد خود در تاریخ معاصر‬ ‫برسد‪.‬‬ ‫صنعت سرگرمی و از همه‬ ‫بــر اســاس پیــش بینــی جدیــد منتشــر شــده از ســوی کمپانــی‬ ‫مهم تر ان سینما در‬ ‫«پرایس واترهاوس کوپرز» که از بزرگترین موسســات جهان در ارائه خدمات‬ ‫چند سال اخیر با حرکتی‬ ‫حرفه ای از جمله حســابداری و حسابری است‪ ،‬گیشه جهانی سینما تا سال‬ ‫‪ ۲۰۲۴‬به شرایط عادی پیش از اغاز همه گیری ویروس کرونا (سال ‪)۲۰۱۹‬‬ ‫سینوسی بواسطه شرایط‬ ‫باز نخواهد گشــت و رشد ســامانه های نمایش انالین (نتفلیکس‪ ،‬امازون‪،‬‬ ‫ناشی از ویروس کرونا‬ ‫‪ HBO‬و ‪ )...‬همچنان ادامه خواهد داشت‪ .‬این کمپانی با بررسی ‪ ۱۴‬بخش‬ ‫درگیر بوده و در برخی‬ ‫از صنعت بازی های رایانه ای تا تبلیغات و ســینما در ‪ ۵۳‬کشور جهان اعالم‬ ‫کرده مجموع فروش جهانی ســینما در ســال ‪ ۲۰۲۴‬به ‪ ۴۵.۲‬میلیارد دالر مقاطع امارهای فروش در‬ ‫خواهد رسید‪.‬‬ ‫اکثر نقاط جهان رو به بهبود‬ ‫این در حالی اســت که این رقم در ســال ‪ ۲۰۲۰‬که بیشتر سینما ناگزیر به‬ ‫می رود و اندکی بعد با‬ ‫بســتن درهای خود به روی مخاطبان شدند به تنها ‪ ۱۳‬میلیون دالر رسیده‬ ‫بود‪ .‬ارزش کل صنعت سرگرمی و رسانه نیز در سال ‪ ۲۰۲۰‬با کاهش بی سابقه افزایش موارد ابتال و مرگ و‬ ‫چهار درصدی به دو تریلیون دالر رسید‪ .‬کمپانی «پرایس واترهاوس کوپرز» میر مرتبط با ویروس کرونا‪،‬‬ ‫همچنین پیش بینی کرده ارزش صنعت ســامانه های نمایش انالین تا سال‬ ‫‪ ۲۰۲۵‬ســاالنه بیش از ‪ ۱۰‬درصد رشــد داشته باشد و به رقم ‪ ۸۱.۳‬میلیارد گیشه سینماها نیز متقابال‬ ‫افت می کند‬ ‫دالر برسد‪.‬‬ ‫‪3‬‬ ‫چهارشنبـــــه ‪20‬مردادماه ‪ 1400‬سال سیزدهم شمــاره ‪1488‬‬ ‫‪www.honarmandonline.ir‬‬ ‫& ‪ART‬‬ ‫‪CULTURE‬‬ ‫فرهنگ و هنر‬ ‫اخبار‬ ‫نقد‬ ‫فرزین محدث و کیمیا خلج‬ ‫در «روزمرگینگی»‬ ‫نشــریه اکونومیست نیز در گزارشی و با بررسی ‪ ۵۰‬کشور جهان اعالم کرد‬ ‫که فعالیت های مرتبط به ســینما از زمان اغاز همه گیری ویروس کرونا تا‬ ‫کنون ‪ ۶۱‬درصد کاهش یافته اســت‪ .‬بر اساس اطالعات درج شده در سایت‬ ‫«‪ ،»Box Office Mojo‬دو فیلم چینی «ســام مامان» و «کارگاه محله‬ ‫چینی ها ‪ »۳‬به ترتیب با فروش ‪ ۸۴۸‬و ‪ ۷۰۲‬میلیون دالر‪ ،‬در صدر پرفروش‬ ‫ترین فیلم های ســال ‪ ۲۰۲۱‬قرار دارند که نشان می دهد سینمای چین با‬ ‫واکسیسناسیون گسترده شرایط مناسب تری نسبت به دیگر بازارهای عمده‬ ‫سینمایی در جهان دارد‪.‬‬ ‫در رتبه ســوم نیز فیلم «سریع و خشــن ‪ »۹‬با فروش ‪ ۶۶۱‬میلیون دالر ی‬ ‫قرار دارد که تنها ‪ ۱۷۱‬میلیون دالر از فروش خود را گیشــه امریکا کســب‬ ‫کرده و بقیه ان از محل گیشــه بین الملل بویژه چین به دســت امده است‪.‬‬ ‫اخیرا سینماهای نیویورک ارائه کارت احراز واکسیناسیون در سینماهای این‬ ‫ایالت را اجباری کرده و به احتمال فراوان لس انجلس‪ ،‬دیگر قطب سینمایی‬ ‫امریکا نیز رویه مشابهی در پیش خواهد گرفت‪.‬‬ ‫انجمن ســینماداران امریکا نیز مخالفتی با این طرح اعالم نکرده است‪ .‬این‬ ‫امیدواری وجود دارد با این دســت اقدامات در جهت افزایش اعتماد عمومی‬ ‫مخاطبان برای رفتن به سینما‪ ،‬بار دیگر شاهد بهبود شراط گیشه سینما در‬ ‫همه نقاط جهان باشیم‪.‬‬ ‫فرزین محدث و کیمیا خلج بازیگران نخســتین فیلم «عباسعلى‬ ‫اسکتى» شــدند‪ .‬فرزین محدث بازیگر نام اشنای سینما‪ ،‬تئاتر و‬ ‫تلویزیون که هنرنمایی او را در اثاری چون فیلم های ســینمایی‬ ‫«مارمولک»‪« ،‬مزرعه پدری»‪« ،‬یــک تکه نان»‪« ،‬مجنون لیلی»‪،‬‬ ‫«شکالت داغ»‪« ،‬ازمایشگاه»‪« ،‬امپراطور جهنم»‪ « ،‬شاعر زباله ها»‬ ‫و «ما همه با هم هستیم» شاهد بوده یم به همراه کیمیا خلج بازیگر‬ ‫تئاتر‪ ،‬ســینما و تلویزیون که در سریال هایى همچون «سرزده» و‬ ‫«چسب زخم» ایفاى نقش کرده و به تازگى نمایش موفق «باالخره‬ ‫ایــن زندگى مال کیه؟» را روى صحنه داشــته اســت ‪ ،‬بازیگران‬ ‫«روزمرگینگى» هستند که مقابل دوربین رفته اند‪ .‬اولین فیلم کوتاه‬ ‫عباسعلی اسکتی به موضوع تنهایی جامعه بشری در دوران کنونی‬ ‫می پردازد و موضوع ان داستان عاشقانه و غم انگیز مردی تنها است‬ ‫که به مرور و با جهان بینی که به ان دست پیدا می کند به پوچی‬ ‫و یکنواختی می رسد‪ ،‬تصویربرداری روزمرگینگی به تهیه کنندگی‬ ‫مهدی احمدی مدتی قبل به پایان رسیده و این اثر برای حضور در‬ ‫جشنواره های داخلی و بین المللی اماده می شود‪.‬‬ ‫اجرای ‪ ۲۱۵‬مجلس تعزیه خوانی‬ ‫در بوستان ها و فرهنگسراها‬ ‫به مناسب ‪ ۸۱‬سالگی اقای نویسنده برگزار می شود؛‬ ‫نمایشگاهی برای بزرگداشت‬ ‫«محمود دولت ابادی»‬ ‫به مناسب ‪ ۸۱‬ســالگی «محمود دولت ابادی» نمایشگاه اثار هنرهای‬ ‫تجسمی که ادای دین نقاشان و مجسمه سازان به این نویسنده است‪،‬‬ ‫با نمایشگاه گردانی رضا رازقندی و سعید امکانی در گالری سرزمین هنر‬ ‫برپا می شود‪ .‬رضا رازقندی نمایشگاه گردان بزرگداشت محمود دولت‬ ‫ابادی گفت‪ :‬محمود دولت ابادی یکی از مفاخر بزرگ دوران ماست که‬ ‫با اثار ارزشمندی که در حوزه ادبیات داستانی خلق کرده ‪ ،‬سهم بسزایی‬ ‫در اعتالی فرهنگ ما داشته است‪.‬از این رو به عنوان یک هنرمند وظیفه‬ ‫خود می دانســتم که خدمات او را ارج نهم‪ .‬وی افزود‪ :‬سال گذشته به‬ ‫مناسبت‪ ۸۰‬سالگی محمود دولت ابادی قصد داشتم مراسم بزرگداشتی‬ ‫برای ایشان درزادگاهش سبزوار برگزار کنم و از مجسمه ای که برای او‬ ‫ساخته بودم‪ ،‬رونمایی کنم‪ .‬اما بنا به دالیلی شرایط برگزاری این مراسم‬ ‫میسر نشد؛ از این رو امسال تصمیم گرفتم به مناسبت ‪ ۸۱‬سالگی ایشان‬ ‫بزرگداشتی برای او در قالب یک نمایشگاه تجسمی برپا کنم‪ .‬این هنرمند‬ ‫نقاش و مجســمه ســاز ادامه داد‪ :‬در این راه «سعید امکانی» به عنوان‬ ‫نمایشگاه گردان با من همکاری کرد و جمعی با حضور نقاشان‪ ،‬مجسمه‬ ‫سازان و دو عکاس و دو گرافیست شکل گرفت تا هر یک براساس دیدگاه‬ ‫خود‪ ،‬اثری برای بزرگداشت محمود دولت ابادی خلق کنند‪ .‬رازقندی‬ ‫ادامه داد‪ :‬با توجه به این که نمی خواســتیم تمام اثار فیگوراتیو و واقع‬ ‫گرایانه باشند‪ ،‬از هنرمندانی با سبک های مختلف برای حضور در این‬ ‫نمایشگاه دعوت کردیم‪ .‬دراین نمایشگاه ‪ ۴۲‬اثر در معرض دید مخاطبان‬ ‫قرار خواهد گرفت که بخش عمده اثار را نقاشی تشکیل می دهد‪ .‬این‬ ‫نمایشــگاه از ‪ ۲۲‬تا ‪ ۲۸‬مردادماه در گالری سرزمین هنر میزبان عالقه‬ ‫مندان خواهد بود‪ .‬گالری سرزمین هنر دراوین‪ ،‬ابتدای سرباالیی کچویی‪،‬‬ ‫کوچه صفا‪ ،‬پالک ‪ ۴‬واقع شده است‪.‬‬ ‫‪ ۲۱۵‬مجلس تعزیه خوانی با عنوان «تعزیت خورشید» در بوستان ها‬ ‫و فضاهای باز فرهنگســراهای پایتخت به همــت بنیاد رودکی و‬ ‫ســازمان فرهنگی هنری شــهرداری تهران برپا می شود‪ .‬مرضیه‬ ‫خسروی بروجنی دبیر اجرایی برنامه تعزیت خورشید با اعالم این خبر‬ ‫ولزوم توجه به احیای سنت ها و ائین های اصیل سوگواری بر شهدای‬ ‫کربال اشاره و اظهار کرد‪ :‬با همکاری مدیریت فرهنگی هنری مناطق و‬ ‫فرهنگسراهای تهران‪ ۲۱۵،‬مجلس تعزیه خوانی با حضور هنرمندان‬ ‫و پیشکسوتان هنرهای ائینی‪ ،‬در‪ ۲۵‬بوستان‪ ،‬امامزاده‪ ،‬مقبره الشهدا‬ ‫و فضاهای باز فرهنگسراهای پایتخت‪ ،‬در سه دهه محرم سال جاری‬ ‫(‪ ،)۱۴۰۰‬برگزار می شود‪.‬‬ ‫اجرای مجالس تعزیه خوانی را قبل و بعد از اذان مغرب‬ ‫وی زمان اجرای مجالس تعزیه خوانی را قبل و بعد از اذان مغرب‬ ‫اعالم کــرد که با تمهیداتی که مدیران فرهنگی و هنری مناطق‬ ‫اندیشیده اند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل‬ ‫فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود‪.‬‬ ‫خســروی بروجنی‪ ،‬مجالس تعزیه امام حســین(ع)‪ ،‬مســلم بن‬ ‫عقیل(ع)‪ ،‬شهادت طفالن مسلم(ع)‪ ،‬شهادت حر بن یزید ریاحی‪،‬‬ ‫طفالن حضرت زینب(س)‪ ،‬شهادت حضرت علی اکبر(ع)‪ ،‬شهادت‬ ‫حضرت ابوالفضل العباس(ع)‪ ،‬و شــهادت سید و ساالر شهیدان‬ ‫حضرت حسین(ع)‪ ،‬از جمله عناوین مجالس تعزیه دهه اول محرم‬ ‫اعالم کرد که توسط گروه های تعزیه خوانی به اجرا در می اید‪ .‬هر‬ ‫روز در طــول ماه محرم‪ ،‬یک مجلس تعزیه خوانی به صورت زنده‬ ‫(‪ )live‬نیز از طریق فضای مجازی پخش می شود‪.‬‬ ‫اجرای ‪ ۱۰‬مجلس تعزیه در برج ازادی‬ ‫در دهه نخست ماه محرم‬ ‫مجموعه فرهنگی هنــری برج ازادی از ‪ ۱۹‬تا ‪ ۲۸‬مرداد همزمان با‬ ‫دهه اول محرم و شهادت سید و ساالر شهیدان (ع) میزبان مجلس‬ ‫تعزیه امام حســین (ع) خواهد بود‪ .‬گروه تعزیه سیدالشهدا(ع) به‬ ‫سرپرســتی هنرمند پیشکسوت موسیقی و تعزیه و عضو موسسه‬ ‫هنرمندان پیشکسوت استاد احمد عزیز و با اجرای ‪ ۱۵‬شبیه خوان‬ ‫از روز سه شنبه ‪ ۱۹‬مرداد ماه به مدت ‪ ۱۰‬شب در فضای باز میدان‬ ‫ازادی و با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و به ویژه رعایت‬ ‫فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک روی صحنه می رود‪ .‬برگزاری این‬ ‫ایین هنری و مذهبی با حمایت و همکاری مشترک بنیاد فرهنگی‬ ‫هنری رودکی‪ ،‬سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مجموعه‬ ‫فرهنگی هنری برج ازادی انجام می شود‪ .‬در مدت اجرای هر مجلس‬ ‫ل و پروتکل های بهداشتی به صورت جدی رعایت‬ ‫تعزیه‪ ،‬دستورالعم ‬ ‫خواهد شد‪ .‬زمان اجرای این تعزیه ها از ‪ ۱۹‬تا ‪ ۲۸‬مرداد به مدت ‪۱۰‬‬ ‫شب از ساعت ‪ ۱۸‬تا ‪ ۲۰‬به مدت ‪ ۱۲۰‬دقیقه و حضور در این برنامه‬ ‫برای تمامی عالقه مندان ازاد است‪.‬‬ صفحه 3 ‫گفتگویهنرمندبابازیگرتلویزیونوسینما‬ ‫‪HONARMAND INTERNATIONAL NEWSPAPER‬‬ ‫شماره‪ • 1488‬چهارشنبه‪20‬مردادماه‪ • 1400‬سال چهاردهم •‪ 4‬صفـــحه‬ ‫صاحب امتیاز‪ :‬شـرکت جهان سبز‬ ‫مـدیر عامـــل‪ :‬حسـین احـمـدی‬ ‫مدیر مسوول‪ :‬مهدی احمدی‬ ‫زیـر نظــر شــورای ســردبیـــری‬ ‫چاپ‪ :‬گل اذین‬ ‫سازمان اگهی ها‪88311361 - 88311353 :‬‬ ‫نشانى‪ :‬تهران‪ ،‬خیابان مطهری‪ ،‬بعد از خیابان سلیمان خاطر‬ ‫خیابان اورامان‪ ،‬پلاک ‪ ،43‬واحد‪2‬‬ ‫تلفکس‪88813489 - 88301986 :‬‬ ‫توزیع‪ :‬نشرگستر امروز‬ ‫دانیال جعفری‪ ،‬متولد بیست و شش ابان هزار و سیصد و هشتاد و‬ ‫نه‪ ،‬تهران‪ ،‬کالس چهارم ابتدایی‪ ،‬بازیگر سینما و تلویزیون که در‬ ‫کارنامه هنری او می توان به سریال «بوتیمار»‪ ،‬تله فیلم «به یادم‬ ‫باش»‪ ،‬فیلم کوتاه «کم کاری»‪ ،‬فیلم کوتاه «میل شخصی» و فیلم‬ ‫کوتاه «شاگرد بابا» اشاره کرد‪ ،‬با دانیال جعفری که سریال تاریخی‬ ‫«مستوران» را در حال فیلمبرداری و فیلم سینمایی «گشت ارشاد‬ ‫سه» به زودی با هنرنمایی او اکران می شود گفتگویی کوتاه داشته‬ ‫ایم که با هم می خوانیم‪.‬‬ ‫‪http://honarmandonline.ir/?p=6049‬‬ ‫‪ISO 10004:2012‬‬ ‫‪ISO 9001 : 2008‬‬ ‫‪instagram.com/honarmandonline‬‬ ‫‪telegram.me/honarmandnews‬‬ ‫‪www.honarmandonline.ir‬‬ ‫اوقات شرعی‬ ‫به وقت تهران‬ ‫اذان ظهر‬ ‫غروب افتاب‬ ‫اذان مغرب‬ ‫اذان صبح فردا‬ ‫طلوع افتاب فردا‬ ‫‪13:10‬‬ ‫‪20:21‬‬ ‫‪20:42‬‬ ‫‪04:16‬‬ ‫‪05:59‬‬ ‫گنج سخن‬ ‫امام علی علیه‏السالم ‪:‬‬ ‫ان که فردا را از عمر خویش بشمارد‪،‬‬ ‫مرگ را به گونه واقعی نمی شناسد‪.‬‬ ‫اصول کافى‪ :‬ج‪ ،۳‬ص‪ ،۲۵۹‬ح‪۳۰‬‬ ‫پندبزرگان‬ ‫انسان دانا به جای انکه در انتظار رسیدن فرصت خوب‬ ‫در زندگی باشد‪ ،‬خود ان را به وجود می اورد‪.‬‬ ‫فرانسیسبیکن‬ ‫حافظانه‬ ‫گر دست رسد در سر زلفین تو بازم‬ ‫چون گوی چه سرها که به چوگان تو بازم‬ ‫زلف تو مرا عمر دراز است ولی نیست‬ ‫در دست سر مویی از ان عمر درازم‬ ‫دانیال جعفری‪ :‬دوست دارم سفیر صلح بشوم‬ ‫رضا پورزارعی‬ ‫منشور اخالق حرفهای روزنامه هنرمند‬ ‫سیستممدیریتکیفیت‪-‬رضایتمندیمشتری‬ ‫سیستم مدیریت کیفیت‬ ‫رسالتی که هنرمند در قبال مردم دارد خیلی مهم است‬ ‫چه شد که از اینهمه فعالیت هنری سراغ بازیگری امده اید؟‬ ‫هنر بازیگری به دلیل جذابیت هایی که دارد بیش از هر هنری من را به‬ ‫سمت خودش جلب کرد‪ ،‬هر فیلمی که می دیدم دوست داشتم جای‬ ‫بازیگــر ان فیلم حرف بزنم و یا بازی کنم‪ ،‬از اســتاد خودم اموخته ام‬ ‫که هنر بازیگری جمع همه هنرها اســت چرا که توانایی هایی که یک‬ ‫بازیگر نیاز دارد از ان برخوردار باشــد در همه هنرها وجود دارد‪ ،‬مثل‬ ‫اینکه مجســمه ســاز فیگور را روی مجســمه پیاده می کند و بازیگر‬ ‫فیگور را با بدنش اجرا می کند پس بازیگر باید از خالقیت باالیی برای‬ ‫ساختن هنرش برخوردار باشد‪.‬‬ ‫شیرینی هایدنیایبازیگریبرایشماچیست؟‬ ‫درسهایی که در بازیگری خوانده ام کلی مهارت به من یاد داده است‪ ،‬مثل فن‬ ‫بیان و اشنایی با زبان بدن‪ ،‬اصال می توانم بگویم که نگاه من را به زندگی عوض‬ ‫کرده است تا جایی که خیلی ها به من می گویند از سن خودتان خیلی بیشتر‬ ‫هستید‪ ،‬اتود زدن و زندگی کردن در دنیای بازیگری که سرشار از اموختن‬ ‫است برای من خیلی شیرین است‪ ،‬وقتی فکر می کنم برخی از بازی های من‬ ‫باعث خوشــحالی و خنده مردم می شود برای من خیلی دوست داشتنی و‬ ‫شیریناست‪.‬‬ ‫فضا چقدر برای رشد بچه ها در این هنر مهیا است؟‬ ‫اگر یک اموزشگاه خوب مثل «هنر و سینما» با یک استاد خوب مثل استاد‬ ‫من «داریوش موحد» پیدا کنند و شخصی مثل پدرم که من را دوست دارد‬ ‫و لحظه به لحظه در کارهایم من را همراهی می کند البته که فضا برای انها‬ ‫مهیااست‪.‬‬ ‫دوست دارید در کنار کدام بازیگرها و برای کدام کارگردان بازی‬ ‫کنید؟‬ ‫خب بازی در کنار حرفه ای ها برای من سعادتی است ولی من یاد گرفته ام‬ ‫ی پذیرم حرفه ای عمل‬ ‫هر کاری را که قبول می کنم و مســئولیت ان را م ‬ ‫کنم‪ ،‬البته بازی در کنار کارگردان توانا اصغر فرهادی که این روزها برای ما‬ ‫و کشورمان افتخار کسب کرده اند و بازی در کنار خانم مریال زارعی و پرویز‬ ‫پرستویی از ارزوهای من است‪.‬‬ ‫بازیگران پیشکســوت و بزرگتر در طول پروژها چقدر با شما‬ ‫همکاریمی کنند؟‬ ‫در سریال بوتیمار افتخار همکاری در کنار پیشکسوتانی همچون اقای حمید‬ ‫لوالیی عزیز و خانم مرجانه گلچین را داشتم که فوق العاده من را در این حرفه‬ ‫راهنمایی و تشویق کردند‪ ،‬بوتیمار در کنار این اساتید پروژه ای بی نظیر برای‬ ‫من بود که خیلی از انها اموختم‪.‬‬ ‫به خاطر این شغل دوستان و بچه های فامیل به شما بیشتر توجه‬ ‫می کنند؟‬ ‫بله‪ ،‬من را بیشتر دوست دارند و همیشه می خواهند که از خاطرات و تجربیات‬ ‫خودم برای انها بگویم‪.‬‬ ‫یک خاطره از لحظاتی که سر پروژه بوده اید تعریف کنید؟‬ ‫تمام پروژه های هایی که کار کرده ام و تمام لحظات انها برای من خاطره است‬ ‫ولی هیچ وقت لطف و محبت های اقای حمید لوالیی عزیز و دوست داشتنی‬ ‫را نسبت به خودم فراموش نمی کنم که چقدر مرا دوست دارند‪.‬‬ ‫عالقهمندی هاوتفریحاتشما؟‬ ‫بازی شطرنج‪ ،‬هندبال و خواندن کتاب‪.‬‬ ‫یک نکته جالب از خودتان برای مخاطبان ما؟‬ ‫بیشتر دوست دارم داداش پرهام خودم را دست بیندازم!‬ ‫چقدر اهل ورزش هستید و تیم های محبوب شما؟‬ ‫عالقه زیادی به ورزش دارم و به تیم یوونتوس عالقه مند هستم‪.‬‬ ‫اگر یک دوســت تخیلی انتخاب کنید چه شخصیتی را انتخاب‬ ‫می کنیدوخودتانشبیهکدامشخصیتکارتونیهستید؟‬ ‫دوست تخیلی باز الیتر و خودم را شبیه به شخصیت کارتونی پینوکیو می دانم‪.‬‬ ‫یک سوال از خودتان بپرسید و پاسخ بدهید‪.‬‬ ‫از خودم می پرسم چرا بازیگری را دوست دارید؟ و جواب می دهم‪ :‬چون که تمام‬ ‫شخصیتها را با وجودتان لمس می کنید و در لحظه با ان کاراکتر زندگی می کنید‪.‬‬ ‫یک نقش عجیب که دوست دارید ان را بازی کنید؟‬ ‫نقشهای زیادی را دوست دارم مخصوصا نقشی که پدر من توسط شخصی به‬ ‫قتل رسیده و ان شخص تا پای چوبه دار می رود و من ناگهان او را می بخشم!‬ ‫سختی هاوشیرینی هایدنیایبازیگری؟‬ ‫افیش های طوالنی اش خیلی برای من جذاب و دوســت داشــتنی اســت‬ ‫علی الخصوص شب کاری را بیشتر دوست دارم که همیشه هم نصیبم شده است‪.‬‬ ‫نقشی بوده در میان فیلمهای ایرانی که دوست داشتید شما ان را‬ ‫بازیمی کردید؟‬ ‫نقش قنبر در فیلم خجالت نکش که همین شخصیت مرا به طرف بازیگری‬ ‫کشاند و عالقه ام به هنر هفتم زیاد شد‪.‬‬ ‫یک اتفاق ایده ال همین االن برای شما چه می تواند باشد؟‬ ‫بسیار تا بسیار دوست دارم که در پروژه هایی که استاد محمد حسین لطیفی‬ ‫کارگردان کار هستند بازی کنم‪.‬‬ ‫جلویاینهتمرینجایزهگرفتنمی کنید؟‬ ‫بله همیشه روی فرش قرمز در حال گرفتن جایزه اسکار هستم‪.‬‬ ‫فکر می کنید ده سال بعد کجا باشید؟‬ ‫به تمام اهدافی که دارم رسیده باشم و سختی این مسیر طوالنی را که طی‬ ‫کرده ام به شیرینی تبدیل شود‪.‬‬ ‫شهرت را دوست دارید؟‬ ‫قطعا همه شهرت را دوست دارند ولی من با این هنر عشق بازی می کنم و با‬ ‫ان زندگی می کنم‪.‬‬ ‫هدف شما در دنیای هنر و بازیگری چیست؟‬ ‫راستش قبال اهداف دیگری داشــتم‪ ،‬مثل شهرت و درامد خوب و خیلی‬ ‫چیزهای دیگر اما االن اموخته ام که هنرمند رسالتی که در قبال مردم دارد‬ ‫خیلی مهم است‪ ،‬از خدا می خواهم به من کمک کند که با شهرت و قدرتی‬ ‫که به دست می اورم بتوانم ادم مهمی بشوم و به همه مردم دنیا کمک کنم‪،‬‬ ‫دوست دارم سفیر صلح بشوم و حامی محرومان و دوای دردمندان‪ ،‬این دعایی‬ ‫است که همیشه با استادمان و بچه ها سر کالس دسته جمعی انجام می دادیم‪.‬‬ ‫و حرف پایانی؟‬ ‫تشکر ویژه دارم از استاد خودم استاد داریوش موحد عزیز که عاشقانه دوستش‬ ‫دارم و هرچه در این زمینه به دســت اورده ام مدیون پدر دوم خودم استاد‬ ‫داریوش موحد عزیز هستم‪ ،‬اموزشگاه بازیگری و فیلم سازی هنر و سینما‬ ‫که در ان مشــغول اموختن هستم و خانم جامی عزیز و دوست داشتنی و‬ ‫مهربان و خانم مهین نظافتی عزیز مدیربرنامه خوبم و در نهایت عاشق پدر و‬ ‫مادر مهربانم هستم که تالش می کنند رویاهایم را به حقیقت تبدیل کنند و‬ ‫مثل انها تا به حال در این کره خاکی ندیده ام‪ ،‬منتظر خبرهای جدید و پر از‬ ‫افتخار از من باشید‪.‬‬ صفحه 4

آخرین شماره های روزنامه هنرمند

روزنامه هنرمند 2232

روزنامه هنرمند 2232

شماره : 2232
تاریخ : 1403/02/05
روزنامه هنرمند 2231

روزنامه هنرمند 2231

شماره : 2231
تاریخ : 1403/02/04
روزنامه هنرمند 2230

روزنامه هنرمند 2230

شماره : 2230
تاریخ : 1403/02/03
روزنامه هنرمند 2229

روزنامه هنرمند 2229

شماره : 2229
تاریخ : 1403/02/02
روزنامه هنرمند 2228

روزنامه هنرمند 2228

شماره : 2228
تاریخ : 1403/02/01
روزنامه هنرمند 2226

روزنامه هنرمند 2226

شماره : 2226
تاریخ : 1403/01/29
ثبت نشریه در مگ لند

شما صاحب نشریه هستید ؟

با عضویت در مگ لند امکانات متنوعی را در اختیار خواهید داشت
ثبت نام ناشر
لطفا کمی صبر کنید !!