روزنامه هنرمند شماره 1443 - مگ لند
0

روزنامه هنرمند شماره 1443

روزنامه هنرمند شماره 1443

روزنامه هنرمند شماره 1443

‫هنرمند را در «مگ لند» و «جار» ورق بزنید ‪www.magland.ir‬‬ ‫یکشنبه‪ 2‬خردادماه ‪ 1400‬سال چهاردهم شماره ‪ 4 1443‬صفـــحه ‪ 3000‬تومـان ‪ISSN 2008-0816‬‬ ‫‪www.jaaar.com‬‬ ‫اسماعیل خلج نویسنده‬ ‫کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر‪:‬‬ ‫تماشاگران تئاتر‬ ‫مهم تر ین اسپانسر‬ ‫اهالی تئاتر هستید!‬ ‫نگاهیبهفیلم«کسانیکهارزویمرگمرامیکنند»‬ ‫ســراســر‬ ‫سوال و ابهام!‬ ‫پیام سامی یوسف برای حمایت از کودکان غزه‬ ‫ان ها تروریست نبودند‬ ‫مرزهای ایران حدود‪ ۱۵‬ماه است که به روی گردشگران بسته است‬ ‫جا ماندن ایران‬ ‫از دیپلماسی واکسن در گردشگری‬ ‫اما و اگرهای سهم و یژه‬ ‫واکسن برای سینماگران؟!‬ ‫عسگر پور‪ :‬چرا «فجر جهانی» میزبان‬ ‫ستاره های هالیوودی نمی شود؟‬ ‫فرهنگ و هنر‪ART & CULTURE 2.‬‬ ‫فرهنگ و هنر‪ART & CULTURE 2.‬‬ ‫جزئیاتاکرانفیلم هایجشنواره‬ ‫جهانیفجر در سینماهایروباز‬ ‫فرهنگ و هنر‪ART & CULTURE 4.‬‬ ‫بنیانگذاران بیت کوین‬ ‫وارد صنعت سینما شدند!‬ ‫فرهنگ و هنر‪ART & CULTURE 4.‬‬ ‫فیلیمو بهدلیل کیفیتنازلسریال‬ ‫«مردم معمولی» پخش ان را‬ ‫متوقف کرد!‬ ‫فرهنگ و هنر‪ART & CULTURE 4.‬‬ ‫فروش ‪ ۵‬فیلم سینمای در ‪ ۵‬هفته؛‬ ‫فقط ‪ ۱.۵‬میلیارد تومان!‬ ‫فرهنگ و هنر‪ART & CULTURE 2.‬‬ ‫سهمیهواکسن کرونا کا‬ ‫در درمانبهصورت غیرقانونی‬ ‫بههنرمندانتزر یقشد!‬ ‫فرهنگ و هنر‪ART & CULTURE 4.‬‬ ‫هنـرمندنیـوز‬ ‫دیده بان فـرهنگ و هنـر ایـران‬ ‫سازمان گاهی ها‪88311353 :‬‬ ‫هنرمندنیوز‬ ‫‪www.Honarmandnews.ir‬‬ ‫اینستاگرام‬ ‫‪Honarmandnews.ir‬‬ ‫کانال تلگرام‬ ‫‪www.telegram.me/honarmandnews‬‬ صفحه 1 ‫‪2‬‬ ‫مرزهای ایران حدود ‪ ۱۵‬ماه است که به روی گردشگران بسته است‬ ‫یکشنبــــــــه ‪ 2‬خرداد ماه ‪ 1400‬سال سیزدهم شمــاره ‪1443‬‬ ‫‪www.honarmandonline.ir‬‬ ‫& ‪ART‬‬ ‫‪CULTURE‬‬ ‫فرهنگ و هنر‬ ‫اخبار‬ ‫نقد‬ ‫برادر بابک خرمدین‬ ‫خودکشی کرد؟‬ ‫ســاعتی پیش خبری منتشــر شــد مبنی بر اینکه افشــین‬ ‫خرمدین که ســاکن شهرک اکباتان است با حال نامساعد در‬ ‫بیمارستانی در تهران در حال مداواست‪ .‬انطور که خبرگزاری‬ ‫برنا ســاعتی پیش نوشت‪ ،‬صبح دیروز برادر بابک خرمدین‬ ‫که ســاکن شــهرک اکباتان بوده‪ ،‬بر اثر استفاده بیش از حد‬ ‫نوشــیدنی الکی احتماال با هدف خودکشی‪ ،‬مصدوم گردیده‬ ‫و هم اکنون با حال نامساعد در بیمارستانی در تهران بستری‬ ‫است‪ .‬اما به گزارش خبرگزاری صداوسیما‪ ،‬دقایقی پیش یک‬ ‫منبع اگاه در پلیس خبر منتشــره در فضای مجازی مبنی بر‬ ‫خودکشی برادر بابک خرمدین را تکذیب کرد‪.‬‬ ‫معاون صداوسیما‪:‬‬ ‫بیش از ‪ ۵۰‬میلیون نفر بیننده‬ ‫مناظره های انتخاباتی هستند‬ ‫علی دارابی در عین حال که مناظره را بیانگر عدالت رســانه ای‬ ‫توسط رسانه ملی می داند‪ ،‬اشکاالتی را هم بر ان وارد می داند‬ ‫و معتقد اســت‪ :‬با این همه باید از مناظره دفاع کرد و نقایص و‬ ‫اشــکاالت ان را برطرف کرد‪ .‬باید راه گفت و گو و تعامل را باز‬ ‫نگه داشت‪ .‬علی دارابی معاون سیمای استان ها درباره ساختار‬ ‫مناظره ها‪ ،‬مزایا و معایب ان به بیان توضیحاتی پرداخته است‪.‬‬ ‫معاون سیمای اســتان ها درباره مناظره ها عنوان کرده است‪:‬‬ ‫از جمله ســاختارها و گونه های برنامه سازی در رسانه مناظره‬ ‫است و در ســالیان اخیر مناظره های انتخاباتی در ایران جای‬ ‫خود را باز کرده است‪ .‬وی با اشاره به بازخورد مخاطبان نسبت‬ ‫به مناظره های تلویزیون اظهار کرد‪ :‬ارزیابی ها‪ ،‬اثرسنجی ها و‬ ‫نظرسنجی های رسمی گویای ان است که بیش از ‪ ۵۰‬میلیون‬ ‫نفر از مردم بیننده مناظره های انتخاباتی هستند‪ .‬او با اشاره به‬ ‫اینکه مناظره موجب افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات‬ ‫می شود‪ ،‬گفت‪ :‬برای اشنایی مردم با کاندیداها و برنامه های ان‬ ‫ها مناظره ها بسیار اثر دارد‪ .‬در یک نظرسنجی معتبر نشان داده‬ ‫شــده که کاندیدایی که قبل از مناظره فقط پنج درصد مردم او‬ ‫را می شــناختند بعد از مناظره ها این شــناخته به ‪ ۴۰‬درصد‬ ‫افزایش یافته بود‪ .‬دارابی با اعتقاد بر اینکه مناظره بیانگر عدالت‬ ‫رســانه ای توسط رسانه ملی اســت‪ ،‬اظهار کرد‪ :‬هر کاندیدایی‬ ‫که از نظر قانون احراز صالحیت شــده باشد فارغ از خط و تفکر‬ ‫سیاسی و به دور از توانایی های مالی و امکانات به راحتی از این‬ ‫رسانه امکان حضور و بیان برنامه ها و دیدگاه های خود را پیدا‬ ‫می کند‪ .‬وی افزایش ســطح رقابت در میان کاندیداها و جناح‬ ‫های سیاســی را از دیگر فواید مناظره عنوان کرد و گفت‪ :‬چرا‬ ‫که همه توان فکری‪ ،‬علمی‪ ،‬تجربه و سوابق مدیریتی کاندیدا و‬ ‫حامیان ان بدون رتوش در معرض افکار عمومی قرار می گیرد‪.‬‬ ‫وی همچنین تاکید کرد‪ :‬این مدل ساختار برنامه سازی روشی‬ ‫موفــق در جلوگیری از ریخت و پاش های مالی و اســراف در‬ ‫تبلیغات است‪ .‬دارابی سپس یاداور شد‪ :‬مناظره موجب تضارب‬ ‫ارا‪ ،‬چند صدایی و فراهم ســاختن تکثر گرایش های سیاســی‬ ‫نقش برجسته دارد‪ .‬معاون ســیمای استان ها در عین حال با‬ ‫اشاره به اشــکاالتی که بر مناظره ها وارد است نیز عنوان کرد‪:‬‬ ‫هر کس سخنورتر و قدرت بیان بهتری دارد نتیجه بهتری می‬ ‫گیــرد که گاهی اوقات با هوچی گــری و فریبکاری همراه می‬ ‫شود‪ .‬مناظره گاهی مرزهای اخالقی را نادیده می گیرد و هرکس‬ ‫قدر توان بیشــتری در بداخالقی و هنجارشکنی دارد متاسفانه‬ ‫نتیجه بهتــری می گیرد! وی همچنین افــزود‪ :‬مناظره گاهی‬ ‫تبدیل به فرصتی برای تســویه حساب های سیاسی‪ ،‬جناحی‪،‬‬ ‫باندی و شخصی می شود‪ .‬همچنین قدرت احساسی‪ ،‬عواطف‪،‬‬ ‫روانــی غالبا بر قدرت عقالنی و خردورزی غلبه می یابد‪ .‬دارابی‬ ‫همچنین یاداور شــد‪ :‬مناظره گاهی اوقات نماد ریاکاری‪ ،‬تزویر‬ ‫و نفاق اســت‪ .‬ارائه چهره و شخصیتی غیر از انچه هست و همه‬ ‫این ها ضرر و زیان مناظره است‪ .‬با این همه باید از مناظره دفاع‬ ‫کرد و نقایص و اشــکاالت ان را برطرف کرد‪ .‬باید راه گفت و گو‬ ‫و تعامل را باز نگه داشت‪ .‬وی در پایان تاکید کرده است‪ :‬مناظره‬ ‫باید نماد خردورزی‪ ،‬شــرح صدر‪ ،‬تعامل‪ ،‬گفت و گو‪ ،‬تاب اوری‬ ‫و مدارای جامعه ایرانی باشــد نه نماد پریشان احوالی‪ ،‬ریاکاری‬ ‫و دغل بازی‪ .‬مناظره باید عیار جوانمردی و راســتی باشد‪ .‬باید‬ ‫ســازوکاری برای نظارت‪ ،‬داوری و راستی ازمایی مناظره های‬ ‫انتخاباتی‪ ،‬تلویزیونی طراحی و اجرا کرد‪.‬‬ ‫پیام سامی یوسف برای حمایت از کودکان غزه‬ ‫ان ها تروریست نبودند‬ ‫سامی یوسف خواننده و اهنگساز در پیامی خواستار این شد تا‬ ‫طرفدارانش در برابر کشــته شدن بچه ها در غزه واکنش نشان‬ ‫دهند‪ .‬سامی یوسف خواننده عرب زبان در پیامی اینستاگرامی‬ ‫به کشته شــدن کودکان در غزه اعتراض کرد‪ .‬وی گفت‪۶۱ :‬‬ ‫کودک در ‪ ۱۰‬روز اخیر در غزه کشته شده اند‪ .‬ان ها تروریست‬ ‫نبودند‪ .‬ســرباز نبودند‪ .‬بچه بودند‪ .‬وی افزود‪ :‬ادم التنانی یکی‬ ‫از ان ها بود‪ .‬او ‪ ۴‬ســال داشــت‪ .‬انها دیگر بیدار نمی شوند‪ .‬اما‬ ‫ما باید این روند را متوقف کنیم‪ .‬سامی یوسف در ادامه گفت‪:‬‬ ‫اسمشــان را تکرار کنیم و به دیگــران هم بگوییم‪ .‬این پیام با‬ ‫حمایت هواداران وی روبه رو شده است‪.‬‬ ‫جاماندنایرانازدیپلماسیواکسندرگردشگری‬ ‫با گردشــگران در ارتباط هســتند‪ ،‬تا پایان ماه جاری به پایان می رسد‪ .‬واکسیناسیون کارکنان‬ ‫حوزه گردشــگری از ‪ ۷۰‬درصد فراتر رفته است‪ .‬عباســی می گوید‪ :‬نمایندگان حوزه گردشگری‬ ‫ترکیه معتقدند با تکمیل واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در این کشور‪ ،‬ان ها در سطح‬ ‫بین الملل‪ ،‬یک مزیت رقابتی کسب می کنند‪.‬‬ ‫موبررا ارســین ـ رییس اتحادیه هتلداران ترکیه (‪ )TÜROB‬ـ نیز با اشــاره به این که مقامات‬ ‫دولتی این کشور تالش گســترده ای برای گشودن ترافیک گردشگری در سطح بین المللی اغاز‬ ‫کرده اند‪ ،‬به یک روزنامه ترک گفته است‪ :‬پایان واکسیناسیون نیروهای فعال در بخش گردشگری ‬ ‫ترکیه‪ ،‬ســبب روحیه ای مضاعف برای این بخش خواهد شــد‪ .‬ضمن این که ابزار بازاریابی بسیار‬ ‫مهمی برای گردشگری ترکیه در سطح بین المللی محسوب می شود‪.‬‬ ‫ارسین با بیان این که ان ها انتظار دارند در پایان قرنطینه کامل ترکیه‪ ،‬تعداد افراد مبتال به کرونا‬ ‫در این کشــور کاهش یابد‪ ،‬اظهار کرد‪ :‬از اوریل ‪ ۲۰۲۱‬واکسیناســیون کامل کارکنان فعال در‬ ‫بخش گردشگری اغاز شده اســت‪ .‬برنامه واکسیناسیون شامل راهنماهای حرفه ای و همچنین‬ ‫کارمندان شــرکت های هواپیمایی‪ ،‬فرودگاه ها‪ ،‬مراکز اقامتی‪ ،‬اژانس های مسافرتی‪ ،‬رستوران ها‪،‬‬ ‫کافه ها‪ ،‬وسایل نقلیه تور و ترانسفر‪ ،‬مراکز تفریحات دریایی‪ ،‬پارک های موضوعی‪ ،‬مراکز برگزاری‬ ‫کنفرانس و مراکز هنری است‪ .‬برنامه ریزی شده است که واکسیناسیون تمام پرسنل گردشگری‬ ‫در ترکیه تا پایان ماه می به پایان برسد‪ .‬واکسیناسیون کارکنان این بخش اطمینان زیادی را در‬ ‫با نزدیک شــدن فصل سفرهای تابستانی‪ ،‬درحالی که بسیاری از کشورها دیپلماسی گردشگری مهمانان داخلی و خارجی به وجود می اورد‪.‬‬ ‫بر پایه واکســن را اغاز کرده اند‪ ،‬در ایران برنامه ورود گردشگران خارجی هنوز مشخص نیست و هدیــه گورال گور ـ مدیرعامل یک گروه هتلی در ترکیه ـ نیز امیدوار اســت با واکسیناســیون‬ ‫کامل فعاالن صنعت گردشــگری در این کشور‪ ،‬سیگنال های گشایش سفرها‬ ‫مرزها حدود ‪ ۱۵‬ماه اســت که به روی گردشگران بسته مانده‪ .‬اتحادیه اروپا‬ ‫از ابتدای تابستان دریافت شود‪ .‬او به یک روزنامه چاپ ترکیه گفته است‪ :‬ما‬ ‫که مدت ها است فقط به شــهروندان هفت کشور اجازه داده برای تعطیالت‬ ‫با اغاز فصل گردشگری‬ ‫در تالش هســتیم تا سریعا کار را اغاز کنیم‪ .‬یونان و اسپانیا مهم ترین رقبای‬ ‫یا به دالیل غیرضروری به ‪ ۲۷‬کشــور عضو این اتحادیه سفر کنند‪ ،‬با نزدیک‬ ‫و‬ ‫فرهنگ‬ ‫وزارت‬ ‫تابستان‪،‬‬ ‫ترکیه هستند‪ ،‬ما از نزدیک وضعیت رقبا را دنبال می کنیم و با شور و اشتیاق‬ ‫شدن فصل پرسفر تابســتان تصمیم گرفته مرزهایش را به روی مسافران از‬ ‫در حال مشــاهده اقدامات بجای دولت ترکیه در این زمینه هســتیم‪ .‬نقش‬ ‫مبدا کشورهای کم خطر به لحاظ شیوع ویروس کرونا‪ ،‬باز کند‪ .‬از سوی دیگر‬ ‫گردشگری و وزارت امور‬ ‫صنعت گردشگری را در کاهش کسری بودجه به نفع اقتصاد ترکیه می دانیم‪.‬‬ ‫«گواهی دیجیتالی کووید» را برای رفت و امد گردشــگران و شاغالن در بین‬ ‫خارجه ترکیه‪ ،‬تماس های‬ ‫احیای دوباره صنعت گردشــگری بسیار مهم اســت‪ .‬کشوری مثل مصر که‬ ‫کشورهای اتحادیه صادر کند‪.‬‬ ‫با‬ ‫را‬ ‫مکرری‬ ‫و‬ ‫فشرده‬ ‫سهم اندکی در بازار گردشگری داشته و جایگاه چندانی در رزرواسیون سفر‬ ‫پیش از این توافق کلی اروپا‪ ،‬بســیاری از کشــورها که اقتصادشــان بر پایه‬ ‫گردشــگری اســت‪ ،‬تصمیم به بازگشــایی مرزهای خود به روی گردشگران کشورهای گردشگرفرست‪ ،‬و هتل نداشــته‪ ،‬حاال توانسته مورد توجه گردشــگران اروپایی قرار گیرد‪ ،‬ما‬ ‫می خواهیــم با واکسیناســیون و صدور گواهی گردشــگری ایمن‪ ،‬خود را از‬ ‫واکسینه شــده و یا از مبدا کشــورهای کم خطر کرونا گرفتــه بودند؛ امارات‬ ‫از جمله روسیه‪ ،‬المان و‬ ‫چنین رقبایی متمایز کنیم‪ .‬شکیب اوداگیچ ـ رییس اتاق بازرگانی استانبول‬ ‫متحده عربی‪ ،‬روســیه‪ ،‬یونان‪ ،‬اســپانیا‪ ،‬ایتالیا‪ ،‬قبرس و مالدیو از جمله این‬ ‫انگلیس با هدف تشریح‬ ‫ـ هم با این پیش بینی که با اغاز ســفرهای تابستانه به ترکیه‪ ،‬درامد ماهانه‬ ‫کشورها هســتند‪ .‬کشــورهای افریقایی از جمله کنیا‪ ،‬ماداگاسکار و تانزانیا‬ ‫نیز مدت هاســت پذیرش گردشگران با دو تست کووید‪ ،‬هنگام ورود و خروج «الزامات گواهی گردشگری گردشگری در این کشــور به ‪ ۷.۵‬میلیارد دالر می رسد‪ ،‬گفت‪ :‬ضروری است‬ ‫را اغاز کرده اند‪ .‬در بین کشــورها‪ ،‬چین بیشــتر از ســایرین برای بازگشایی ایمن» اغاز کرده است‪ .‬این برای تســریع در جذب گردشگران خارجی‪ ،‬تعداد مبتالیان کرونا به کمتر از‬ ‫پنج هزار نفر در روز برسد‪ .‬او با اشاره به برنامه ترکیه برای جذب ‪ ۳۰‬میلیون‬ ‫مرزها به روی گردشگران و ســفرهای غیرضروری مالحظه و مقاومت نشان‬ ‫اقدام برای نجات صنعت‬ ‫گردشــگر‪ ،‬اظهار کرد‪ :‬اکنون و پس از پایــان قرنطینه کامل‪ ،‬اگر اقدامات را‬ ‫می دهــد‪ .‬البته که اقتصاد گردشــگری داخلی در چین از رونق و گســترش‬ ‫انجام‬ ‫ترکیه‬ ‫در‬ ‫گردشگری‬ ‫رعایت نکنیم‪ ،‬می توانیم با ‪ ۴۰‬هزار و یا ‪ ۵۰‬هزار مبتال به کرونا مواجه شویم‪.‬‬ ‫فراوانی برخوردار اســت‪ .‬وزارت حمل و نقل این کشــور گزارش کرده که در‬ ‫ممکن اســت با دشواری هایی روبه رو شویم که فراتر از مشکالت امروز باشد‪.‬‬ ‫تعطیالت عید بهاره چینی در ســال ‪ ۲۰۲۱‬حدود ‪ ۲۵۰‬میلیون نفر در داخل‬ ‫می شود‬ ‫بنابراین ما باید با همدلی و تالش‪ ،‬بر این روند به موثرترین روش غلبه کنیم‪.‬‬ ‫این کشــور ســفر کرده اند‪ .‬دولت چین که پیش بینی می کــرد بیش از یک‬ ‫در ایران نیز فعاالن گردشگری از دولت درخواست کرده بودند واکسیناسیون‬ ‫میلیارد و ‪ ۵۰۰‬میلیون چینی در ان تعطیالت به سفر روند‪ ،‬از مردم خواست‬ ‫از مســافرت خودداری کنند‪ .‬در چین تا کنون نزدیک به ‪ ۴۶۷‬میلیون دوز واکسن کووید تزریق صنعت گردشگری را در اولویت قرار دهد‪ .‬معاون گردشگری در همین رابطه گفته است‪ :‬موضوع‬ ‫شــده اســت‪ .‬دولت این کشــور اعالم کرده که روزانه به ‪ ۱۴‬میلیون نفر واکسن تزریق می کند‪ .‬در اولویت قرار گرفتن واکسیناســیون کرونا ویژه فعاالن گردشــگری از طریق دو مسیر وزارت‬ ‫سرعت در واکسیناسیون باعث شده در تعطیالت پنج روزه ماه می‪ ،‬همزمان با روز جهانی کارگر‪ ،‬بهداشت و شرکت های تولیدکننده واکسن داخلی در حال پیگیری است‪.‬‬ ‫تیموری همچنین گفته که درباره اجازه ورود به اتباع کشــورهایی که واکســینه شــده اند و به‬ ‫بیش از ‪ ۲۰۰‬میلیون چینی در داخل این کشور سفر کنند‪.‬‬ ‫ترکیه نیز درحالی که حدود ‪ ۱۴‬درصد از جمعیتش را واکســینه کرده‪ ،‬از دیپلماسی گردشگری نوعی تهدید و نگرانی برای جامعه ایرانی ایجاد نمی کنند‪ ،‬با وزارت امور خارجه‪ ،‬وزارت بهداشت‬ ‫بر پایه ایمنی واکســن خبر داده اســت‪ .‬مهدی عباسی ـ کارشــناس گردشگری و مدیر پیشین و رییس جمهوری مکاتباتی داشــته است‪ .‬درخواســت برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران‬ ‫گردشــگری منطقه ازاد ارس ـ در این باره می گوید‪ :‬با اغاز فصل گردشــگری تابســتان‪ ،‬وزارت واکسینه شده از سال گذشته مطرح شده‪ ،‬اما هنوز پاسخ مشخصی به ان داده نشده است‪ .‬ایران‬ ‫فرهنگ و گردشــگری و وزارت امور خارجه ترکیه‪ ،‬تماس های فشــرده و مکرری را با کشورهای همزمان با شــیوع ویروس کرونا صدور ویزای توریستی را برای اتباع خارجی متوقف کرده است‪.‬‬ ‫گردشگرفرســت‪ ،‬از جمله روســیه‪ ،‬المان و انگلیس با هدف تشریح «الزامات گواهی گردشگری فعاالن گردشــگری می گویند نداشتن برنامه مشخص برای بازگشایی مرزها و ازسرگیری دوباره‬ ‫ایمن» اغاز کرده اســت‪ .‬این اقدام برای نجات صنعت گردشــگری در ترکیه انجام می شود‪ .‬او با صدور ویزا باعث شــده بسیاری از گردشگران که قبال قصد سفر به ایران داشتند‪ ،‬مقاصد دیگری‬ ‫استناد به گزارش روزنامه های ترکیه‪ ،‬اظهار می کند‪ :‬روند واکسیناسیون کارکنان بخش هایی که را جایگزین کنند‪.‬‬ ‫اسماعیل خلج نویسنده‪ ،‬کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر‪:‬‬ ‫تماشاگرانتاترمهم تریناسپانسراهالیتئاترهستید!‬ ‫اسماعیل خلج در اغاز اجرای دوباره یک تئاتر اظهار امیدواری‬ ‫کرد که کرونا دیگر کاری به تئاتر نداشته باشد‪ .‬تئاترموزیکال‬ ‫«جنگ و صلح» به نویســندگی‪ ،‬طراحی و کارگردانی میثم‬ ‫یوســفی با حضور مخاطبان و تعدادی از هنرمندان شناخته‬ ‫شده تئاتر کشورمان از جمله بهزاد فراهانی‪ ،‬اسماعیل خلج و‬ ‫رویا بختیاری اجراهای عمومی خود را با برگزاری یک مراسم‬ ‫افتتاحیه در تاالر چهارســو تئاتر شهر از سر گرفت‪ .‬اسماعیل‬ ‫خلج نویسنده‪ ،‬کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر کشورمان‬ ‫پیش از اغاز اجرای نمایش خطاب به تماشــاگران حاضر در‬ ‫تاالر چهارسو گفت‪ :‬بسیار خوشــحالم که دوباره تماشاگران‬ ‫تئاتر را در تاالرهای مختلف مجموعه تئاتر شهر می بینم‪.‬من‬ ‫به عنوان یک هنرمند همه شــما عزیزان را دوست خوبم می‬ ‫دانم چون همه ما دوســت تئاتر هستیم‪ .‬وی افزود‪ :‬متاسفانه‬ ‫کرونا بیشتر از هر صنفی به ما لطمه زد‪ .‬لطمه ای که موجب‬ ‫تعطیلی کامل تئاتر شــد و شــرایط خوبی را برای ما فراهم‬ ‫نکرد‪ .‬اما به هر حال امروز بســیار خوشــحالم با تمهیداتی‬ ‫که اندیشــیده شده شاهد به صحنه رفتن یک تئاتر موزیکال‬ ‫هستیم‪ .‬تئاتری که امیدوارم شــما تماشاگران فهیم تئاتر از‬ ‫تماشــای ان لذت ببرید‪ .‬ما امروز با اجرای این اثر نمایشــی‬ ‫دوباره به تئاتر برگشــتیم و امیدوارم دیگر کرونا کاری به کار‬ ‫ما نداشته باشــد‪.‬بهزاد فراهانی نویسنده‪ ،‬بازیگر و کارگردان‬ ‫تئاتر کشــورمان نیز در این مراســم ضمن گرامیداشت یاد و‬ ‫خاطره هنرمندانی که به جهت کرونا دار فانی را وداع گفتند‪،‬‬ ‫بیــان کرد‪ :‬این روزها همه ما ســوگواریم و هیچ کاری هم از‬ ‫دستمان بر نمی اید‪ .‬کرونا هیچ کس را نمی شناسد و همه را‬ ‫یکسان قلع و قمع کرده است‪ .‬اما می توان گفت درباره صنوف‬ ‫هنری مقداری کم لطفی داشت‪ ،‬چون هنرمندانی را گلچین‬ ‫کرده و انها را از میان ما برد ‪ .‬هنرمندانی که هر کدامشان در‬ ‫تاریخ کشور ما بی نظیر بودند‪ .‬ما طی این مدت بزرگانی را از‬ ‫دســت دادیم که واقعا هنرمندانی گرانقدر بودند و من امروز‬ ‫بســیار خوشحالم که به بهانه اجرای نمایش «جنگ و صلح»‬ ‫می توانیم به ســهم خودمان یاد و خاطــره این عزیزان را با‬ ‫اجراهای یک اثر نمایشــی گرامی بداریم‪ .‬وی افزود‪ :‬به اعتقاد‬ ‫من کرونا پدیده ای اســت که در تاریخ بشری نظیر ان وجود‬ ‫ندارد‪ .‬این پدیده منحوس مشابه هیچ یورشی نیست چرا که‬ ‫هیچ بیماری تا این حد سهمگین نبود‪ .‬این بیماری تعدادی از‬ ‫بهترین شخصیت های میهن عزیزمان را گرفت که امیدوارم‬ ‫بتوانیم حداقل در این مدت از پس این پدیده بر بیاییم‪ .‬رییس‬ ‫هیــات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر در بخش دیگری از‬ ‫صحبت های خود با اشاره دغدغه ها و مشکالت ناشی از کرونا‬ ‫که همــه مردم دنیا را درگیر خود نمــوده‪ ،‬اظهار کرد‪ :‬انچه‬ ‫امروز مهم است اینکه با وجود تمام این مشکالت بار دیگر دور‬ ‫هم جمع شــدیم تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازهم‬ ‫از تماشــای تئاتر لذت ببریم‪ .‬تئاتری که از امروز با همراهی‬ ‫میثم یوسفی و همراهانش در تئاتر موزیکال «جنگ و صلح»‬ ‫اجراهــای عمومی خود را اغاز کرده و ما هم تالش می کنیم‬ ‫به بهترین شــکل ممکن تماشــای یک اثر نمایشی را تجربه‬ ‫کنیم‪ .‬فراهانی گفت‪ :‬ارزوی قلبی من این است که به واسطه‬ ‫حضور گرم شــما تماشاگران شریف تئاتر‪ ،‬تماشاخانه های ما‬ ‫بار دیگر برکت گذشــته را به دست بیاورند‪ .‬من بر این باورم‬ ‫شما تماشــاگران فهیم تئاتر مهم ترین اسپانسر اهالی تئاتر‬ ‫هستید چرا که تئاتر در گروی چشم زیبای شما و قلب های‬ ‫مهربان شماســت که به تئاتر ایران برکــت داده اید‪ .‬پس با‬ ‫همین حس و حال خوب که شــما به تئاتر ایران انتقال داده‬ ‫اید از تماشاگران عزیز تئاتر می خواهم در این روزهای سخت‬ ‫که هنرمندان تئاتر در ســخت ترین شــرایط ممکن چنین‬ ‫اثار نمایشــی را روی صحنــه اورده اند‪ ،‬حمایت های الزم را‬ ‫دریغ نکرده و به انها انگیزه تزریق کنید‪ .‬پس از صحبت های‬ ‫فراهانی اســامی تعدادی از هنرمندان درگذشته تئاتر ایران‬ ‫طی ماه های گذشــته از جمله بیژن افشار‪ ،‬سیامک افسایی‪،‬‬ ‫علیرضا موســوی‪ ،‬اشکان منصوری‪ ،‬محســن قاضی مرادی‪،‬‬ ‫افشین سلیمانپور‪ ،‬محمود فتح نیا‪ ،‬محمدرضا الوند‪ ،‬پرویز پور‬ ‫حسینی‪ ،‬محمد اسدی‪ ،‬ابراهیم اثباتی‪ ،‬کریم اکبری مبارکه‪،‬‬ ‫حمید حبیبی فر‪ ،‬ناصر ایزد فر‪ ،‬امیر علی سردار افخمی‪ ،‬رضا‬ ‫لنکرانــی‪ ،‬چنگیز جلیلوند‪ ،‬اکبر عالمــی‪ ،‬میالد حاجی زاده‪،‬‬ ‫مسعود سمیعی‪ ،‬ســیروس گرجستانی‪ ،‬محمد علی کشاورز‪،‬‬ ‫صدیقه کیانفر‪ ،‬جمشید مددی‪ ،‬گلزار محمدی‪ ،‬امیر کاووس‬ ‫باالزاده‪ ،‬ابراهیم ابادی‪ ،‬قاســم غریفی‪ ،‬حمید صفایی‪ ،‬میثم‬ ‫مطهری‪ ،‬عباس جوانمرد و تعدادی دیگر در تاالر چهارســو‬ ‫قرائت و از تماشاگران خواسته شد تا به پاس تالش هر یک از‬ ‫این هنرمندان فقید و ارزنده تئاتر‪ ،‬انها را تشویق کنند‪ .‬تئاتر‬ ‫موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی‪ ،‬طراحی و کارگردانی‬ ‫میثم یوسفی ‪ ،‬ساعت ‪ ، 19:30‬مدت زمان ‪ 40‬دقیقه و قیمت‬ ‫بلیت ‪ 40‬هزار تومان روی صحنه می رود‪ .‬شاهین اعالیی نژاد‬ ‫‪ ،‬محمد صمدی ‪ ،‬مصطفی ایزدی ‪،‬پریســا فالح زاده‪ ،‬مرتضی‬ ‫حقی‪ ،‬هومن قاســم خانی ‪ ،‬هانیه مهر افزون‪ ،‬زهرا دوســتی‬ ‫گروه بازیگران و بازی دهندگان نمایش را تشکیل می دهند‪،‬‬ ‫این در حالی اســت که فرید نوایی اهنگساز‪ ،‬علی پاکدست‪،‬‬ ‫مریم اقبالی طراح و ســازندگان ماســک و تن پوش ‪ ،‬مرضیه‬ ‫سرمشــقی و رفعت هاشمی سی ســخت طراحان پوستر و‬ ‫بروشور‪ ،‬رضا خضرایی شاد طراح نور‪ ،‬نیلوفر عبدالعلیان طراح‬ ‫و ســازنده عروسک های بخش سایه‪ ،‬محمد شباهنگ شاعر‪،‬‬ ‫یاســر بیات نوازنده تمبک و کمانچــه‪ ،‬عرفان خزایی نوازنده‬ ‫تار‪ ،‬مرتضی برزگــرزادگان برنامه ریز و دســتیار کارگردان‪،‬‬ ‫علی رضایی دستیار کارگردان‪ ،‬احمد احمدی و زهرا دوستی‬ ‫مدیران صحنه‪ ،‬مهدی صالحی عکاس‪ ،‬حسام کالنتری ساخت‬ ‫تیزر‪ ،‬ارش بختیاری زاده وگروه نمایش صفیر روابط عمومی‬ ‫دیگر اعضای گروه اجرایی نمایش هستند‪.‬‬ صفحه 2 ‫‪3‬‬ ‫یکشنبــــــــه ‪ 2‬خرداد ماه ‪ 1400‬سال سیزدهم شمــاره ‪1443‬‬ ‫‪www.honarmandonline.ir‬‬ ‫& ‪ART‬‬ ‫‪CULTURE‬‬ ‫فرهنگ و هنر‬ ‫ارش‬ ‫گزنقد‬ ‫اما و اگرهای سهم ویژه واکسن‬ ‫برای سینماگران؟!‬ ‫نگاهی به فیلم «کسانی که ارزوی مرگ مرا می کنند»‬ ‫میثم کریمی‬ ‫سراسر سوال و ابهام!‬ ‫فیلم کســانی که ارزوی مرگ مــرا دارنــد (‪Those Who Wish Me‬‬ ‫‪ )Dead‬براســاس رمانی به همین نام ساخته شده است‪ .‬اثری به کارگردانی‬ ‫تیلور شریدان که پس از ســال ها متوجه شده استعدادش در نویسندگی و‬ ‫کارگردانی به مراتب از بازیگری باالتر اســت و حال بیشــتر خود را در این‬ ‫عرصه محک می زند‪.‬‬ ‫شــریدان در جایگاه کارگردان‪ ،‬در ســال ‪ 2017‬فیلم « ‪ »Wind River‬را‬ ‫روانه سینما کرد که با اســتقبال منتقدان مواجه شد‪ .‬حال او پس از ‪ 3‬سال‬ ‫با کارگردانی « ‪ »Those Who Wish Me Dead‬یک بار دیگر به ســینما‬ ‫بازگشته است‪.‬‬ ‫اوون (جک ویبر) حسابداری است که به دلیل ورود به یک پرونده جانش در‬ ‫خطر اســت و به همین دلیل به همراه پسرش قصد فرار از مهلکه را دارد‪ .‬در‬ ‫ســویی دیگر‪ ،‬هانا ( انجلینا جولی ) اتش نشان افسرده ای است که به دلیل‬ ‫ناکامی در یک ماموریت در گذشته از وضعیت روحی خوبی برخوردار نیست‬ ‫و به نظر می رسد که به یک تلنگر نیاز دارد که به شرایط عادی بازگردد و‪...‬‬ ‫«‪ »Those Who Wish Me Dead‬اثری نئو وسترن است که قواعد کالسیک این‬ ‫ژانر را با فضای مدرن ترکیب کرده اما در این مســیر چنان درگیر کلیشه ها شده که‬ ‫از همان دقایق اولیه‪ ،‬انتهای فیلم به راحتی برای تماشاگر قابل حدس است‪ .‬البته اگر‬ ‫مشکالت فیلم به قابل پیش بینی بودن ان خالصه می شد می توانستیم از « کسانی‬ ‫که ارزوی مرگ مرا می کننــد » به عنوان اثری معمولی یاد کنیم که صرفاً برای یک‬ ‫بار تماشــا می توانست گزینه ایده الی باشد‪ ،‬اما مشکالت فیلم بسیار بزرگ تر از این‬ ‫حرف هاست!‬ ‫فیلم از لحظه ای که اغاز می شــود‪ ،‬درگیر ابهامات فراوان اســت و به نظر می رســد‬ ‫شریدان عمدا ً ابهامات را در طول فیلم بی پاسخ می گذارد‪ .‬پاسخ هایی که حداقل می‬ ‫توانســت لکنت را از روایت قصه حذف نماید تا در نهایت یک پیام اخالقی در انتهای‬ ‫قصه بر جای بماند‪ .‬اما فیلم به شکل عجیبی‪ ،‬چند قصه مختلف را روایت می کند که‬ ‫هرکدام از این روایت ها‪ ،‬ضعیف و پر اشکال است‪.‬‬ ‫نخستین قصه ای که فیلم به ان می پردازد‪ ،‬خرابکاری است که جک و پاتریک مامور‬ ‫پاکسازی ان شده اند‪.‬‬ ‫در این بخش از فیلم اطالعات مشخصی وجود ندارد‪ .‬ان ها در ابتدای فیلم به دالیلی‬ ‫که نمی دانیم‪ ،‬یک خانه را به همراه صاحبش که نمی شناســیم‪ ،‬منفجر می کنند و‬ ‫سپس سراغ فرد دیگری می روند تا او را هم به دیار باقی بفرستند‪.‬‬ ‫تماشــاگر در طول فیلم هرگز متوجه نمی شود که چه اتفاقی افتاده که باعث شده دو‬ ‫نفر در مســیر حرکت شــان هرکس را که رویت می کنند یک گلوله در سرش خالی‬ ‫می کنند! ایا پای یک رسوایی بزرگ مالی در میان است؟ یا رسوایی یک سیاستمدار؟‬ ‫یا مواد مخدر؟ فیلم هرگز پاســخی به این ابهامات نمی دهد و از تماشاگر می خواهد‬ ‫این موارد را فراموش کند و کاری با جزئیات جنایت نداشــته باشــد اما در عین حال‪،‬‬ ‫شخصیت های قصه را هم درک کند و برای سرنوشت شان نگران شود!‬ ‫در بخش دیگر‪ ،‬فیلم ماجرای یک اتش نشان به نام هانا را روایت می کند که در یک‬ ‫برج مراقبت در جنگل حضور دارد‪ .‬فیلم برای پرداخت شــخصیت هانا به یک فلشبک‬ ‫بی کیفیت اکتفا می کند‪.‬‬ ‫فلشــبکی که به ما می گوید او در دل اتش نتوانسته جان چند کودک را نجات دهد‬ ‫و به همین دلیل عذاب وجدان امانش را بریده اســت‪Those Who Wish Me « .‬‬ ‫‪ » Dead‬تا پایان فیلم‪ ،‬اطالعات بیشــتری درباره هانا به مخاطب نمی دهد‪ .‬پرداخت‬ ‫کلیشــه ای شخصیت هانا حتی در مقایسه با سطحی ترین وسترن های تاریخ سینما‬ ‫نیز یک مرحله عقب تر اســت! اوضاع زمانی بغرنج تر می شــود که کودک و هانا به‬ ‫یکدیگر می رسند تا فیلم شعارهای مختلفش درباره انسان دوستی و درد وجدان را از‬ ‫طریق گفتگوی میان این دو به تماشاگر انتقال دهد!‬ ‫در ادامه نیز فیلمســاز این دو قصه سراســر ایراد را به بدترین شکل ممکن به یکدیگر‬ ‫گره می زند تا حفره های فیلم به مراتب بیشــتر شــود‪ .‬جایی که انواع و اقسام سوال‬ ‫های اساسی به واســطه ابهاماتی که فیلم رقم زده شکل می گیرد اما فیلمساز‪ ،‬بدون‬ ‫حل کردن مشکالت مسیر داستان را به سمت خشونت و تقابل فیزیکی سوق می دهد‬ ‫و در این میان‪ ،‬خشــم طبیعت را هم وارد داســتان می کند تا پیامی زیست محیطی‬ ‫هم به مخاطبش داده باشد‪.‬‬ ‫در میان بازیگران فیلم‪ ،‬مشــهورترین چهره انجیلینا جولی است‪ .‬بازیگری که در چند‬ ‫سال اخیر به دلیل فعالیت های بشر دوستانه‪ ،‬در دنیای بازیگری گزیده کار شده است‪.‬‬ ‫با این حال‪ ،‬جولی با بازی در این فیلم دستاورد جدیدی در عرصه بازیگری کسب نمی‬ ‫کنــد‪ .‬او یکی از معمولی ترین نقش افرینــی های دوران بازیگری اش را در این فیلم‬ ‫تجربه کرده اســت‪ .‬در بخشــی از فیلم زمانی که کودک به او می گوید‪«:‬استخوانی!»‬ ‫او با لبخندی غرور امیز به دوردســت خیره شــده و می گوید‪ «:‬من قلمی ام رفیق‪..‬‬ ‫قلمی! »‪ .‬دیالوگی که به نظر می رســد در دورهمی پشت صحنه گفته شده و سپس‬ ‫گفتــه اند‪«:‬کی به کیه‪ ،‬همین رو جلوی دوربین هــم بگید!»‪ .‬وضعیت دیگر بازیگران‬ ‫هم تعریفی ندارد‪.‬‬ ‫« ‪ »Those Who Wish Me Dead‬بــه هیچ عنوان نمی تواند بر ذهن مخاطب‬ ‫تاثیری بگذارد‪ .‬فیلم که به پایان می رســد‪ ،‬متوجه نمی شویم که چرا باید در دل این‬ ‫قصه صحبت از اتش نشــانان و بحث فداکاری انان در میان باشــد در حالی که قصه‬ ‫اصلی درباره جنایت در یک شــهر دیگر و پاکســازی عوامل ان است! اینکه هانا یک‬ ‫اتش نشــان افسرده اســت و نیمی از فیلم به ذکر مصائب او در گذشته اختصاص می‬ ‫یابد‪،‬باعث ایجاد چه پیشــرفتی در روایت قصه می شود؟ یا اینکه اص ً‬ ‫ال در دنیای فیلم‬ ‫چه خبر است که همه به جان یکدیگر افتاده اند! متاسفانه « ‪Those Who Wish‬‬ ‫‪ » Me Dead‬قبل از اینکه به تیتراژ پایانی برسد برای مخاطب به پایان می رسد‪.‬‬ ‫غالمرضا موســوی رییــس هیات مدیــره اتحادیه صنف‬ ‫تهیه کنندگان به ارایه توضیحاتی درباره روند واکسیناسیون‬ ‫هنرمندان سینما و اولویت های خانه سینما در این زمینه‬ ‫پرداخت‪ .‬غالمرضا موســوی رییس هیات مدیره اتحادیه‬ ‫صنــف تهیه کنندگان دربــاره اخرین وضعیــت پیگیری‬ ‫صنف تهیه کنندگان و خانه ســینما برای واکسیناســیون‬ ‫اهالی ســینما توضیح داد‪ :‬فراخوان خانه سینما به اصناف‬ ‫زیرمجموعه برای معرفی هنرمندان باال ‪ ۷۰‬سال به منظور‬ ‫دریافت ســریع تر واکســن کرونا‪ ،‬صحت دارد‪ .‬عده ای از‬ ‫همکاران ما هــم بیماری زمینه ای دارند و طبیعتاً باید در‬ ‫اولویت قرار بگیرند‪.‬‬ ‫مدیرعامل خانه ســینما تالش کرده اســت در این زمینه‬ ‫کمک کند تا بر اســاس سیستم تعریف شده برای دریافت‬ ‫واکســن‪ ،‬این ‪ ۲‬گروه از هنرمنــدان در اولویت مراجعه و‬ ‫دریافت واکســن قرار بگیرند‪ .‬امکان دارد برخی همکاران‬ ‫به دلیل کهولت ســن‪ ،‬امکان اقدام مستقیم نداشته باشند‬ ‫و خانه ســینما در این زمینه هم تمهیداتی در نظر گرفته‬ ‫اســت تا این گــروه خیلی برای دریافت واکســن‪ ،‬معطل‬ ‫نمانند‪.‬‬ ‫ایــن تهیه کننده ســینما افــزود‪ :‬در مجمــوع اما برای‬ ‫واکسیناســیون هنرمنــدان همــان سیســتمی در حال‬ ‫اجراســت که وزارت بهداشت ان را تعریف کرده است که‬ ‫در ان افراد باالی ‪ ۷۰‬سال و افراد دارای بیماران زمینه ای‬ ‫در اولویت قرار دارند‪ .‬درخواســت خانه ســینما از صنوف‬ ‫هم در این راســتا بوده است که افرادی که مستق ً‬ ‫ال امکان‬ ‫اقدام نداشــته اند هم واکسینه شــوند‪ .‬وی درباره رایزنی‬ ‫برای افزوده شــدن افراد فعال در پروژه های سینمایی در‬ ‫فهرست اولویت های دریافت واکسن هنرمندان هم توضیح‬ ‫داد‪ :‬ایــن گروه از هنرمندان طبیعتاً در اولویت ســوم قرار‬ ‫دارنــد‪ .‬افرادی که پشــت دوربین هســتند‪ ،‬می توانند از‬ ‫ماسک اســتفاده و پروتکل ها را هم رعایت کنند‪ ،‬اما افراد‬ ‫مقابــل دوربین در این زمینه مشــکل دارند و امکان ابتال‬ ‫در ان ها بیشــتر اســت‪ .‬به همین دلیل برای اولویت سوم‬ ‫دریافت واکســن‪ ،‬خانه سینما تالش دارد هنرمندان فعال‬ ‫در مقابل دوربین پروژه های سینمایی و سریال های شبکه‬ ‫خانگی هم براساس شیوه نامه های وزارت بهداشت واکسن‬ ‫دریافــت کنند‪ .‬اما در حال حاضر همــان ‪ ۲‬گروه اول در‬ ‫اولویت قرار دارند و اولویت سوم هنوز معلوم نیست در چه‬ ‫بازه ای موفق به دریافت واکســن شوند‪ .‬پیگیری و رایزنی‬ ‫در این زمینه در حال انجام است که از وظایف خانه سینما‬ ‫در راســتای توجه به سالمت همه فعاالن صنف محسوب‬ ‫می شود‪.‬‬ ‫موســوی تاکید کــرد‪ :‬در حــال حاضر‪ ،‬واکسیناســیون‬ ‫هنرمندان باالی ‪ ۷۰‬سال در حال انجام است و در مرحله‬ ‫بعد هنرمنــدان بیمار‪ .‬هنوز هیــچ تصمیمی قطعی برای‬ ‫هنرمندان مقابل دوربین گرفته نشده است‪ ،‬اجرایی شدن‬ ‫واکسیناسیون این گروه شاید در ماه های دیگر محقق شود‬ ‫و احتمال دارد تا ان زمان‪ ،‬اساساً واکسیناسیون گروه های‬ ‫بیشــتری در جامعه اتفاق افتاده باشــد‪ .‬این تهیه کننده‬ ‫سینما درباره فرایند تشخیص هنرمندان مشمول اولویت‬ ‫سوم‪ ،‬در صورت اجرایی شــدن این تصمیم هم گفت‪ :‬در‬ ‫این زمینه مشــکلی وجود ندارد‪ .‬هر پروژه ای مجوز دارد و‬ ‫همکاران ما‪ ،‬تیم تولید خود را به اتحادیه معرفی می کنند‪.‬‬ ‫اتحادیه هم این اسامی را به صورت رسمی به خانه سینما‬ ‫معرفی خواهد کرد‪ .‬در این زمینه صنوف هســتند که باید‬ ‫به وظیفــه خود عمل کنند‪ .‬طبیعتاً افرادی که مشــمول‬ ‫اولویت سوم می شوند‪ ،‬شمار زیادی ندارند و این امکان در‬ ‫صورت محقق شدن صرفاً شامل عوامل مقابل دوربین در‬ ‫پروژه های در دست تولید است‪ .‬غالمرضا موسوی در پایان‬ ‫درباره خبرهای منتشرشــده مبنی بر واکسیناسیون خارج‬ ‫از نوبت و ویــژه برخی پروژه های ســینمایی و خانگی از‬ ‫سوی یک سرمایه گذار خاص هم تاکید کرد‪ :‬تا امروز هیچ‬ ‫گروهی از هنرمندان ســینما در پروژه های در حال تولید‬ ‫واکسینه نشده اند و مباحث مطرح شده در این زمینه قابل‬ ‫تایید نیســت‪ .‬اینکه فردی خارج از تعهدات حرفه ای خود‬ ‫عملی انجام داده باشــد‪ ،‬ارتباطی به صنف پیدا نمی کند‪،‬‬ ‫انچه به صورت رسمی از سوی خانه سینما انجام می گیرد‪،‬‬ ‫کام ً‬ ‫ال در راســتای سازوکاری قانونی طراحی شده از سوی‬ ‫وزارت بهداشت است که به جزییات ان اشاره کردم‪.‬‬ صفحه 3 ‫محمدمهدیعسگرپور‪:‬‬ ‫‪HONARMAND INTERNATIONAL NEWSPAPER‬‬ ‫شماره‪ • 1443‬یکشنبه‪ 2‬خرداد ماه‪ • 1400‬سال چهاردهم •‪ 4‬صفـــحه‬ ‫صاحب امتیاز‪ :‬شـرکت جهان سبز‬ ‫مـدیر عامـــل‪ :‬حسـین احـمـدی‬ ‫مدیر مسوول‪ :‬مهدی احمدی‬ ‫زیـر نظــر شــورای ســردبیـــری‬ ‫چاپ‪ :‬گل اذین‬ ‫سازمان اگهی ها‪88311361 - 88311353 :‬‬ ‫نشانى‪ :‬تهران‪ ،‬خیابان مطهری‪ ،‬بعد از خیابان سلیمان خاطر‬ ‫خیابان اورامان‪ ،‬پلاک ‪ ،43‬واحد‪2‬‬ ‫تلفکس‪88813489 - 88301986 :‬‬ ‫توزیع‪ :‬نشرگستر امروز‬ ‫منشور اخالق حرفه ای روزنامه هنرمند‬ ‫‪http://honarmandonline.ir/?p=6049‬‬ ‫سیستممدیریتکیفیت‪-‬رضایتمندیمشتری‬ ‫سیستم مدیریت کیفیت‬ ‫‪ISO 10004:2012‬‬ ‫‪ISO 9001 : 2008‬‬ ‫‪instagram.com/honarmandonline‬‬ ‫‪telegram.me/honarmandnews‬‬ ‫‪www.honarmandonline.ir‬‬ ‫اوقات شرعی‬ ‫به وقت تهران‬ ‫‪13:01‬‬ ‫اذان ظهر‬ ‫‪19:58‬‬ ‫غروب افتاب‬ ‫‪20:17‬‬ ‫اذان مغرب ‬ ‫‪04:28‬‬ ‫اذان صبح فردا‬ ‫‪06:04‬‬ ‫طلوع افتاب فردا‬ ‫گنج سخن‬ ‫امام صادق علیه السالم ‪:‬‬ ‫ِ‬ ‫باقیات صالحات‬ ‫دوستى ما را دست‏کم نگیرید‪ ،‬که از‬ ‫(کارهاى خیر ماندگار) است‪.‬‬ ‫بحار االنوار‪ :‬ج ‪ ،۲۴‬ص ‪ ،۳۰۴‬ح ‪۱۶‬‬ ‫پندبزرگان‬ ‫تمام رویاهای ما می توانند محقق شوند اگر ما شجاعت‬ ‫دنبال کردن انها را داشته باشیم‪.‬‬ ‫والتدیزنی‬ ‫حافظانه‬ ‫از سر کوی تو هر کو به ماللت برود‬ ‫نرود کارش و اخر به خجالت برود‬ ‫کاروانی که بود بدرقه اش حفظ خدا‬ ‫به تجمل بنشیند به جاللت برود‬ ‫چرا«فجرجهانی»میزبانستاره هایهالیوودینمی شود؟‬ ‫دبیر سی وهشــتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در برنامه‬ ‫«انتهــای الوند» به تشــریح اخرین وضعیت برگــزاری این رویداد‬ ‫پرداخت‪ .‬محمدمهدی عســگرپور دبیر سی وهشــتمین جشنواره‬ ‫جهانــی فیلم فجر شــنبه اول خردادماه در گفتگو بــا برنامه زنده‬ ‫صبحگاهی «انتهای الوند» از شــبکه دو ســیما‪ ،‬دربــاره برگزاری‬ ‫ایــن رویداد و انتخاب اثار حاضــر در بخش های مختلف ان گفت‪:‬‬ ‫دبیرخانه جشــنواره جهانی فجر و همه جشــنواره های بین المللی‬ ‫دنیا باید در طول ســال فعال باشــند‪ .‬هم باید جشنواره های دیگر‬ ‫را رصــد کنند و هم باید با کمپانی های مختلف در ارتباط باشــند‪.‬‬ ‫جشنواره سی وهشتم را ما سال گذشته برگزار نکردیم در حالی که‬ ‫فیلم ها انتخاب شده بودند و جدول نمایش هم بسته شده بود‪ .‬تصور‬ ‫می کردیم همان فیلم ها را امسال هم می توانیم داشته باشیم اما بعد‬ ‫از لغو جشنواره سال گذشته برخی از اثار وارد بازار شدند‪ .‬عسگرپور‬ ‫درباره مالک های انتخاب اثار در جشنواره جهانی گفت‪ :‬تنوع اقلیمی‬ ‫باید در ترکیب اثار وجود داشــته باشد و نباید به گونه ای باشد که‬ ‫انگار نگاه متمرکز به یک منطقه است‪ .‬از نظر موضوعی هم اثار باید‬ ‫مرتبط با فرهنگ کشور برگزارکننده باشد‪ .‬برخی رویدادها روی یک‬ ‫ژانر و موضوع متمرکز می شــوند‪ ،‬اما جشنواره جهانی فجر اینگونه‬ ‫نیست و پذیرای همه اثار است‪ .‬البته باید فیلم های قابل نمایش را‬ ‫انتخاب کنیم که این دایره انتخاب را محدودتر می کند‪ .‬شاید برخی‬ ‫اثار خوب وجود داشــته باشــند که نیاز به اصالح داشته باشند که‬ ‫درباره ان ها با صاحبان اثار مذاکره می کنیم‪ .‬وی افزود‪ :‬بیش از هزار‬ ‫فیلم دیده و بررســی شده است که از میان ان ها حدود ‪ ۱۲۰‬فیلم‬ ‫در بخش های مختلف جشــنواره نمایش داده می شود‪ .‬ما دو بخش‬ ‫رقابتی و چند بخش غیررقابتی داریم‪.‬‬ ‫حداکثر سهم ممکن برای فیلم های ایرانی‬ ‫دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر درباره تعداد فیلم های ایرانی حاضر‬ ‫در بخش های مختلف جشــنواره جهانی فجر از جمله بخش رقابتی‬ ‫سینمای ســعادت هم توضیح داد‪ :‬نسبت ترکیب فیلم ها‪ ،‬براساس‬ ‫قاعده جهانی برگزاری جشنواره های بین المللی است‪ .‬سهم فیلم های‬ ‫کشــور میزبان باید یک به چهار باشد و این یک قاعده جهانی است‬ ‫که فدراسیون جهانی فیاپف ان را معین کرده است‪ .‬حتی اگر عضو‬ ‫این فدراسیون هم نباشیم‪ ،‬جشنواره ای که داعیه برگزاری بین المللی‬ ‫دارد بایــد این قاعــده را رعایت کنند‪ .‬ما در حــال حاضر حداکثر‬ ‫ظرفیت را به فیلم های داخلی اختصاص داده ایم‪ .‬وی در پاســخ به‬ ‫این پرسش که بودجه ای صرف شده برای برگزاری جشنواره جهانی‬ ‫چه کمکی به ســینمای ایران می کند؟ گفت‪ :‬امکانی که جشنواره‬ ‫جهانی فجر در این ســال ها و مشخصاً امسال برای فیلم های ایرانی‬ ‫به وجود می اورد‪ ،‬بازار فیلم اســت‪ .‬در سال های قبل بازار به صورت‬ ‫فیزیکی برگزار می شد که فیلم های ایرانی هم امکان حضور در ان را‬ ‫داشتند‪ .‬امسال اما در پلتفرم مجازی سیناندو ظرفیت بازار ما صرفاً‬ ‫به فیلم های ایرانی اختصاص پیدا کرده اســت که این اتفاقی ویژه‬ ‫برای فیلم های سینمای ایران است‪ .‬شرایطی که فکر می کنم بهتر و‬ ‫مناسب تر از دوره های قبل و شکل برگزاری فیزیکی بازار هم باشد‪.‬‬ ‫چرا فجر جهانی میزبان ستاره های هالیوود نیست؟‬ ‫وی در پاســخ به دعوت نکردن از ســتاره های ســینمای هالیوود‬ ‫در جشــنواره جهانی فجر و تفاوت رویکرد این جشــنواره با دیگر‬ ‫جشنواره های سینمایی کشــورهای منطقه از جمله امارات‪ ،‬گفت‪:‬‬ ‫نمی دانم این قیاس چقدر درســت است‪ ،‬تصور می کنم این مشابه‬ ‫مقایسه معماری شیراز و اصفهان با معماری امروز امارات است؟ ایا‬ ‫قابل مقایسه اند؟ انجا شــاید در ظاهر همه چیز شکیل تر باشد‪ ،‬اما‬ ‫اصالتش ما را به تاریخ مشــخصی ارجاع نمی دهد‪ .‬سینمای ما هم‬ ‫همین وضعیت را دارد‪ .‬برخی جشنواره های دنیا شاید سعی کرده اند‬ ‫بــا پمپاژ پول و دعوت از چهره های هالیــوودی اعتباری برای خود‬ ‫به وجود بیاورد‪ ،‬اما ســینمای کشور ما بیش از ‪ ۱۲۰‬سال عمر دارد‪.‬‬ ‫ما جزو سه چهار کشور اول دنیا در این زمینه هستیم‪ .‬همین امروز‬ ‫وقتی با برخی فیلمسازان اروپایی صحبت می کنیم‪ ،‬ان ها معتقدند‬ ‫ایران‪ ،‬بهشت فیلمسازان اول است‪ .‬این ویژگی ها یک فضا پیرامون‬ ‫ســینمای ایران به وجود اورده اســت‪ .‬این اصالت‪ ،‬حرف اول را در‬ ‫برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر هم می زند‪.‬‬ ‫شرایط اکران فیلم ها و فروش بلیت برای مخاطبان‬ ‫عسگرپور درباره فرایند دسترسی مخاطبان به بلیت های جشنواره‬ ‫و تماشــای فیلم ها گفت‪ :‬برنامه ریزی در این زمینه صورت گرفته‬ ‫و جزییات ان به زودی منتشــر می شــود تا مخاطبــان از طریق‬ ‫ســایت ســینماتیکت‪ ،‬اقدام به تهیه بلیت کنند‪ .‬به شکل طبیعی‬ ‫و بر اســاس پروتکل ها باید محدودیت هایی در نظر بگیرم‪ .‬ظریفت‬ ‫سالن ها و تعداد سانس ها طبیعتاً محدودتر از سال های قبل خواهد‬ ‫بود و اکران فیلم ها باید تا ســاعت ‪ ۹‬شــب تمام شــود‪ .‬وی ادامه‬ ‫داد‪ :‬جشــنواره جهانی فجر باشگاهی به نام مخاطبان هم دارد که‬ ‫بیش از ‪ ۱۰‬هزار عضو دارد و اعضای فعال ان هم باید ســهمیه در‬ ‫برنامه ریزی های ما داشــته باشــند‪ ،‬چون در تمام این سال ها پای‬ ‫ثابت جشــنواره بوده اند‪ .‬کســانی که می خواهند به عنوان مخاطب‬ ‫عادی بلیــت تهیه کنند هم می توانند تا چنــد روز دیگر اقدام به‬ ‫خرید بلیت کنند‪ .‬عســگرپور در پایان درباره دلیل تعطیلی بخش‬ ‫«دارالفنون» در جشنواره امسال هم گفت‪ :‬تا جایی که می توانستیم‬ ‫بخش های مختلف را به صورت مجازی برگزار کردیم اما در بخشی‬ ‫مانند «دارالفنــون» نیاز به ارتباط چهره به چهــره بود‪ .‬کارگاه ها‬ ‫به صورت مجازی برگزار می شود و تعداد ان ها هم قابل توجه است‪،‬‬ ‫اما بخش دارالفنون نیاز به حضور فیزیکی مهمانان خارجی داشت‪.‬‬ ‫به همین دلیل ریسک پذیری را به حداقل رساندیم و برگزاری این‬ ‫بخش به سال اینده و دوره بعد موکول شد‪.‬‬ ‫بنیانگذاران بیت کوین وارد صنعت سینما شدند!‬ ‫چارلی شــریم یکــی از بنیانگذاران بیت کوین بــه تازگی اولین‬ ‫پروژه ســینمایی خود را در جایگاه مدیر تولید کلید زده اســت‪.‬‬ ‫چارلی شــریم ســرمایه دار بــزرگ و یکی از بنیانگــذاران بیت‬ ‫کوین‪ ،‬به تازگی اولین کار ســینمایی خود را شروع کرده است‪،‬‬ ‫او همچنیــن تصمیم دارد فعالیت خود در این عرصه را توســعه‬ ‫دهد‪ .‬اولین پروژه شریم در ســینما‪ ،‬مدیریت تولید فیلم کمدی‬ ‫رمانتیک «از من بخواه برقصم» اســت که هم اکنون فیلمبرداری‬ ‫ان در شــهر نیویورک در حال انجام اســت‪ .‬تام مالوی بازیگر و‬ ‫کارگــردان و فیلمنامه نویس این پروژه اســت‪ .‬از دیگر بازیگران‬ ‫کمدی رمانتیک «از من بخواه برقصم» می توان به برایانا اویگنا‪،‬‬ ‫ماریو کانتونه و جویس دویت اشاره کرد‪.‬چارلی شریم اولین بار به‬ ‫عنوان دانشــجوی ارشد‪ ،‬توانست بیت کوین را کشف کند و پس‬ ‫از ان موسســه «‪ »BitInstant‬را تاسیس کرد تا از طریق ان به‬ ‫سادگی پول را به بیت کوین تبدیل کند همین کار شریم موجب‬ ‫فروش ‪ ۵‬فیلم سینمای در ‪ ۵‬هفته‬ ‫فقط ‪ ۱.۵‬میلیارد تومان!‬ ‫با بازگشایی سینماها حتی در شهرهای قرمز و نارنجی و از سرگیری فعالیت انان‪ ،‬پنج فیلم تازه در حال اکران‪ ،‬میزان فروش خود را به یک‬ ‫ت فیلم های سینمایی فیلم های هفته ای یکبار ادم باش‪ ،‬خورشید‪ ،‬تک خال‪ ،‬خون‬ ‫نیم میلیارد رساندند‪ .‬طبق امار رسمی درگاه های فروش بلی ‬ ‫شد و الله بعد از گذشت ‪ 5‬هفته یک میلیارد و نیم فروش داشتند‪ .‬البته فیلم های سینمایی دیگری مانند شنای پروانه‪ ،‬ان شب و اقای سانسور‬ ‫در برخی از سینماهای تهران و شهرستان ها در حال فروش اند‪ .‬این در حالی است که سینماهای تهران و شهرستان ها تا پایان نوروز ‪1400‬‬ ‫به عنوان پرمخاطب ترین پیک فروش سینمایی‪ ،‬تنها نیم میلیارد فروش داشته است‪ .‬هرچند که بعد از ان سازمان سینمایی اعالم کرد که‬ ‫به علت مشکل فنی سمفا اطالعات کامل فروش فیلم ها به روزرسانی نشده بودند و در حقیقت فروش کامل فیلم های سینمایی نوروزی‪1 ،‬‬ ‫میلیارد را رد کرده بوده است‪ .‬با این حساب سینماها بعد از بازگشایی و ازسرگیری فعالیت خود در شهرهای قرمز و البته با محدودیت های‬ ‫کرونایی مانند ظرفیت ‪ 50‬درصدی‪ ،‬شاهد فروش بیشتری شدند و امار فروش فیلم های تازه به یک و نیم میلیارد رسیده است‪ .‬از پایان این‬ ‫هفته نیز فیلم سینمایی «گل به خودی» در ژانر کودک و نوجوان به سبد فیلم های اکرانی نیز اضافه می شوند‪ .‬در این میان دو فیلم کمدی‬ ‫هفته ای یکبار ادم باش و درام خورشید به ترتیب با ‪ 571‬و ‪ 493‬میلیون تومان بیشترین فروش را بعد از پنج هفته اکران تجربه کردند‪.‬‬ ‫فیلیمو به دلیل کیفیت نازل سریال‬ ‫«مردم معمولی» پخش ان را متوقف کرد!‬ ‫پس از انتقادهای فراوان به کیفیت نازل ســریال «مردم معمولی» در پلتفرم پخش انالین فیلیمو‪ ،‬این شرکت از ادامه پخش‬ ‫این سریال جلوگیری کرده و قسمت های قبل را هم از خروجی وب سایت خود حذف کرد‪ .‬فیلیمو در خصوص تصمیم خود‬ ‫بیانیه ای منتشــر کرد و نوشت‪ ۶ «:‬قســمت ابتدایی سریال «مردم معمولی» با توجه به شیوه جدید روایت و رویکرد تعاملی‬ ‫با مخاطبان از دســترس خارج شــد‪ .‬پس از بررسی نظرات کاربران و مخاطبان در ‪ ۶‬قسمت ابتدایی و تغییر در سبک سریال‪،‬‬ ‫گروه ســازنده «مردم معمولی» و فیلیمو تصمیم به تغییرات گســترده گرفتند تا با رویکرد جدید قســمت هفتم را به عنوان‬ ‫قســمت نخست در دســترس مخاطبان قرار دهند‪ .‬بر اساس امارهای به دست امده قسمت هفتم سریال که از این به بعد به‬ ‫عنوان قســمت اول «مردم معمولی» در دسترس مخاطبان قرار دارد با رضایت ‪ ۸۰‬درصدی مردم روبرو شده است‪ .‬احترام به‬ ‫سلیقه مخاطبان و نگاه تعاملی همواره جز دغدغه های عوامل سازنده سریال «مردم معمولی» و مدیریت مجموعه فیلیمو بوده‬ ‫و از همین رو تصمیم به تغییرات در این ســریال نیز در همین راســتا صورت گرفته است‪ ».‬سریال «مردم معمولی» طی ماه‬ ‫های گذشته در اغلب نظرسنجی های مردمی در اخرین رتبه از بابت سنجش میزان محبوبیت قرار داشته است‪ .‬رامبد جوان‬ ‫کارگردان و بازیگر نقش اصلی این سریال است‪.‬‬ ‫رشد ‪ ۳۰‬درصدی معادالت بیت کوین در ان زمان شد‪.‬این جوان‬ ‫‪ ۳۱‬ساله امریکایی درباره ورودش به دنیای رسانه گفت‪ :‬دو سال‬ ‫قبل با انتشــار پادکســت این کار را اغاز کردم‪ ،‬من عاشق رسانه‬ ‫هستم‪.‬ســرمایه دار امریکایی ابراز امیدواری کرد که استعدادش‬ ‫در بازار رمز ارز را وارد دنیای سینما کند‪.‬چارلی شریم که ساکن‬ ‫فلوریدا اســت گفت قصد دارد یک چهارم امسال را در کالیفرنیا‬ ‫بگذراند تا از این راه کسب و کار خود در سینما را گسترش دهد‪.‬‬ ‫جزئیات اکران فیلم های جشنواره جهانی فجر‬ ‫در سینماهای روباز‬ ‫فیلم های سی وهشــتمین جشــنواره جهانــی فیلم فجر با‬ ‫هــدف ایمنــی حداکثری مخاطبــان این رویــداد‪ ،‬در دو‬ ‫سالن ســینمایی روباز به نمایش درخواهد امد‪ .‬سینماهای‬ ‫چارســو‪ ،‬ازادی و کانون‪ ،‬میزبان اکران حضوری فیلم های‬ ‫سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهند بود که از‬ ‫میان سالن های درنظرگ رفته شده‪ ،‬دو سالن به صورت ویژه‬ ‫بــرای اکران فیلم ها در فضای روباز‪ ،‬تجهیز شــده اند‪ .‬میثم‬ ‫مزلقانی مدیر اجرایی جشــنواره جهانــی فیلم فجر درباره‬ ‫جزئیات نمایش فیلم ها گفت‪ :‬ســالن شماره هفت پردیس‬ ‫ســینمایی چارسو در طبقه هشتم این مجموعه برای اکران‬ ‫به صورت روباز تجهیز شــده اســت تا با ظرفیت نزدیک به‬ ‫‪ ۱۰۰‬نفر‪ ،‬میزبان مخاطبان جشــنواره باشــد‪ .‬همچنین ‪۶‬‬ ‫ســالن دیگر پردیس چارســو هم به ســنت دوره های قبل‬ ‫جشــنواره جهانی‪ ،‬با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی‪،‬‬ ‫به اکران فیلم های جشــنواره اختصاص پیدا خواهند کرد‪.‬‬ ‫او درباره دیگر ســالن روباز جشنواره گفت‪ :‬سالن سینمای‬ ‫روباز کانون در خیابان خالد اسالمبولی است که با ظرفیت‬ ‫‪ ۱۵۰‬نفر میزبان عالقه مندان در دو سانس خواهد بود‪ .‬یکی‬ ‫از ویژگی های این ســالن که برای جشــنواره سی وهشتم‬ ‫تجهیز شــده‪ ،‬امکان اســتفاده مخاطبان از هدفون‪ ،‬حین‬ ‫تماشــای فیلم برای شــنیدن صدای فیلم با کیفیت بهت ر و‬ ‫بدون مزاحمت صداهای پیرامون است‪ .‬مزلقانی درباره زمان‬ ‫نمایش فیلم ها گفت‪ :‬اکران فیلم در سالن های روباز از ساعت‬ ‫‪ ۱۷‬اغاز می شود و هر روز در دو سانس فیلم در این سالن ها‬ ‫بــه نمایش درخواهد امد‪ .‬او همچنین ادامه داد‪ :‬دو ســالن‬ ‫سینما ازادی هم امسال به ترکیب سینماهای نمایش دهنده‬ ‫فیلم های جشــنواره اضافه شــده اند که با ظرفیت ‪ ۳۰۰‬نفر‬ ‫میزبان عالقه مندان خواهد بود‪ .‬همه این سالن ها برای عموم‬ ‫مخاطبان جشــنواره قابل استفاده است و ‪ ۲۴‬ساعت قبل از‬ ‫اکران‪ ،‬امکان خریداری انالین بلیت فیلم ها براساس جداول‬ ‫اکــران برای مخاطبان وجود دارد‪ .‬مدیر اجرایی جشــنواره‬ ‫جهانی فیلم فجر تاکید کرد‪ :‬فرایند اکران حضوری فیلم ها‬ ‫در کلیه ســالن های نمایش با رعایت کامــل پروتکل های‬ ‫بهداشــتی و فاصله گذاری هایی که طبق دستوالعمل ستاد‬ ‫مقابله با کرونا در مورد ســالن های ســینما اعالم می شود‪،‬‬ ‫خواهد بود و ضمن ضد عفونی مســتمر ســالن ها ‪ ،‬استفاده‬ ‫از ماســک و تب ســنجی برای کلیه حاضران الزامی است‪.‬‬ ‫سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر‪ ،‬از ‪ ۵‬تا ‪ ۱۲‬خرداد‬ ‫‪ ۱۴۰۰‬به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده‪ ،‬کارگردان‬ ‫و تهیه کننده سینما در تهران برگزار می شود‪.‬‬ ‫سهمیه واکسن کرونا کادر درمان به صورت غیرقانونی‬ ‫به هنرمندان تزریق شد!‬ ‫کیهان نوشــت‪:‬یک ســرمایه گذار سینما که مدیر یک مرکز درمانی هم هســت از موقعیت خودش سوءاستفاده کرده و بخشی از‬ ‫واکســن های سهمیه کادر درمان را به برخی از دوستان ســینماگرش داده است! همچنین مدیر یک نهاد سینمایی در پی تکرار‬ ‫همین اقدام است! در حالی که بسیاری از مردم و گروه های اصلی هنوز موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند و نوبت بندی شده اند‪،‬‬ ‫مدیرعامل یک نهاد سینمایی در پیامی محدود و غیرعمومی از صنوف سینمایی دعوت کرد طی مذاکرات صورت گرفته در یک محل‬ ‫معین حاضر و واکسن دریافت کنند! رفتاری که بی تردید منشا و ریشه ان در اسفندماه سال گذشته و با درخواست عجیب و نامتعارف‬ ‫یکی از سازمان های مربوطه برای تزریق واکسن ان هم به صورت غیرقانونی و خالف اخالق برای اهالی سینما صورت پذیرفته بود و‬ ‫با واکنش های بسیاری از سوی مردم و اصحاب رسانه روبه رو شد‪ .‬گفتنی است‪ ،‬این رویه درخصوص برخی سینماگران نیز مسبوق‬ ‫به سابقه بوده به طور مثال‪ ،‬طی پیگیری های صورت گرفته چندی پیش سرمایه گذار یکی از اثار پرحاشیه دوره اخیر جشنواره فیلم‬ ‫فجر که صاحب یکی از مراکز درمانی نیز هست با اختصاص غیرقانونی سهمیه کادر درمانی به برخی از چهره های سینمایی و محفلی‬ ‫انها را واکسینه کرده است‪ .‬الزم به توضیح است اسامی هنرمندانی که به واسطه چنین سرمایه گذاری در ان مرکز درمانی واکسینه‬ ‫شدند در اختیار روزنامه کیهان و محفوظ است‪.‬‬ صفحه 4

آخرین شماره های روزنامه هنرمند

روزنامه هنرمند 2386

روزنامه هنرمند 2386

شماره : 2386
تاریخ : 1403/09/05
روزنامه هنرمند 2385

روزنامه هنرمند 2385

شماره : 2385
تاریخ : 1403/09/04
روزنامه هنرمند 2384

روزنامه هنرمند 2384

شماره : 2384
تاریخ : 1403/09/03
روزنامه هنرمند 2382

روزنامه هنرمند 2382

شماره : 2382
تاریخ : 1403/08/30
روزنامه هنرمند 2381

روزنامه هنرمند 2381

شماره : 2381
تاریخ : 1403/08/29
روزنامه هنرمند 2380

روزنامه هنرمند 2380

شماره : 2380
تاریخ : 1403/08/28
ثبت نشریه در مگ لند

شما صاحب نشریه هستید ؟

با عضویت در مگ لند امکانات متنوعی را در اختیار خواهید داشت
ثبت نام ناشر
لطفا کمی صبر کنید !!