ماهنامه ماه صنم شماره 16 - مگ لند
0

ماهنامه ماه صنم شماره 16

ماهنامه ماه صنم شماره 16

ماهنامه ماه صنم شماره 16

‫* ﺳﺎل ﭼﻬﺎرم * ﺷﻤﺎره ‪ *15‬ﻓﺮوردﯾﻦ ‪ - 1401‬رﻣﻀﺎن ‪- 1443‬‬ ‫ﻣﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ ‪ -‬اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ * ‪ 4‬ﺻﻔﺤﻪ * ‪ 1000‬ﺗﻮﻣﺎن ‪0‬‬ ‫ﻣﺎه ر ﻀﺎن‪ ،‬ﻣﺎ ﯽ ﯽ ﻮد ﺑﺎ ﺬ و ﻮ ان‪ ،‬ﺮان ده ی ﻨﺪ دا ﺖ‪.‬‬ ‫ﺷﻮراى ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻋﻤﻮﻣﻰ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﻪ وﻻت ﺑﺮﮔﺰار ﻣﻰ ﮐﻨﺪ‬ ‫ﯾﺎدداﺷﺖ ﺳﺮدﺑﯿﺮ‬ ‫ﮐﺎظﻢ ﺷﺮﯾﻌﺘﯽ‬ ‫ﺣﻀﻮر ﻗﺎرﯾﺎن و ﺣﺎﻓﻈﺎن ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﻰ ﻗﺮان ﮐﺮﯾﻢ‬ ‫از ﮐﺸﻮرﻫﺎى اﯾﺮان و ﻋﺮاق‬ ‫ﻣﺤﻔﻞ اُﻧﺲ ﺑﺎ ﻗﺮان ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻗﺎرﯾﺎن و ﺣﺎﻓﻈﺎن ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﻰ‬ ‫اﺣﻤﺪ اﻟﺒﺪرى از ﮐﺸﻮر ﻋﺮاق‬ ‫اﺳﺘﺎد ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﻣﺤﻤﺪىﻧﯿﺎ‬ ‫اﺳﺘﺎد رﺿﺎ ﮔﻠﺸﺎﻫﻰ‬ ‫ﺑﻬﺎر ﮐﻪ ﻣﻰ اﯾﺪ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻫﻤﻪ ﻓﺴﺮدﮔﻰ و ﯾﺦ زدﮔﻰ‬ ‫را ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻣﻰ ﮔﺬارد‪ .‬درﺧﺖ ﻫﺎ ﻣﻰ ﺷﮑﻔﻨﺪ‪.‬‬ ‫اﺳﻤﺎن ﻣﻰ درﺧﺸﺪ و زﻣﯿﻦ ﺑﺎ ﺷﺎدﻣﺎﻧﻰ ﻫﻤﻪ ى‬ ‫داﺷﺘﻪ ﻫﺎى ﺧﻮد را در رگ و ﭘﻰ ﮔﯿﺎﻫﺎن ﺟﺎرى‬ ‫ﻣﻰ ﺳﺎزد ﺗﺎ ﺳﺒﺰى و ﻃﺮاوت ﻫﻤﻪ ﮔﯿﺮ ﺷﻮد‪.‬‬ ‫ﻫﻤﺎن ﻃﻮر ﮐﻪ ﻓﺼﻞ ﺑﻬﺎر‪ ،‬ﻓﺼﻞ روﯾﺶ ﻃﺒﯿﻌﺖ و‬ ‫ﺟﺎن ﮔﺮﻓﺘﻦ دوﺑﺎره اﺳﺖ ‪ ،‬ﻧﺰول ﻗﺮان در ﻣﺎه رﻣﻀﺎن‬ ‫ﻧﯿﺰ ﺣﯿﺎﺗﻰ دوﺑﺎره ﺑﺮ روح و ﺟﺎن اﻧﺴﺎﻧﻬﺎﺳﺖ‪..‬‬ ‫زﻣﺎن؛ ﺟﻤﻌﻪ ‪ 2‬اردﯾﺒﻬﺸﺖ ‪ 1401‬ﺳﺎﻋﺖ ‪17:30‬‬ ‫ﻣﮑﺎن؛ ﻣﺴﺠﺪ ﺟﺎﻣﻊ ﻓﯿﺾاﺑﺎد‬ ‫ﭘﺎﯾﺎن ﻣﺮاﺳﻢ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺳﻔﺮه اﻓﻄﺎرى‬ ‫ارى‪ ،‬ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن‪ ،‬ﻣﺎه ﭘﺎﻻﯾﺶ و ﭘﯿﺮاﯾﺶ‬ ‫اﻧﺴﺎنﻫﺎ از راه رﺳﯿﺪ و روح و ﺟﺎﻧﻤﺎن را ﺑﻪ راﯾﺤﻪ‬ ‫دل اﻧﮕﯿﺰ ﺧﻮد ﻋﻄﺮاﮔﯿﻦ ﮐﺮد‪.‬‬ ‫ﺣﻠﻮل ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن‪ ،‬ﺑﻬﺎر ﻗﺮان‪،‬‬ ‫ﻧﯿﺎﯾﺶ ﻫﺎى ﻋﺎرﻓﺎﻧﻪ ﻣﺒﺎرک‬ ‫ﺑﻪ ﺟـﻤﻊ ﺳـﺘﺎره ﻫـﺎ ﺑﭙﯿﻮﻧﺪﯾﺪ‬ ‫ﺻﺪف ﺷﺮﯾﻌﺘﻰ ‪ -‬ﭘﺮﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦ ﭘﻮر و ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻃﺎﻫﺮى زاده‬ ‫داﻧﺶ اﻣﻮزان ﮐﻼس ﭼﻬﺎرم دﺑﺴﺘﺎن زﯾﻨﺐ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ‪.‬‬ ‫اﯾﻦ ﺳﻪ داﻧﺶ اﻣﻮز ﭘﺮﺗﻼش و ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮ در زﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎى ﻋﻠﻤﻰ و ورزﺷﻰ ﻓﻌﺎل ﺑﻮده‬ ‫و ﺑﺎ ﻗﺪرت و اﻧﺮژى ﺗﻤﺎم در ﻣﺴﯿﺮ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﮔﺎم ﺑﺮ ﻣﻰ دارﻧﺪ‪.‬‬ ‫ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ‬ ‫ﺗﺤﻘﯿﻖ زﻣﯿﻨﻪ اى ﺑﺎ ﻋﻨﻮان زﻟﺰﻟﻪ ﺧﺎﻣﻮش ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺗﻼش اﯾﻦ ﺳﻪ داﻧﺶ اﻣﻮز اﺳﺖ‬ ‫ﮐﻪ ان را در ﺻﻔﺤﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ادب ﻣﻰ ﺧﻮاﻧﯿﻢ‪.‬‬ ‫ﺳﺨﻦ ﺳﺮدﺑﯿﺮ‬ ‫ﻣﺤﻔﻞ اﻧﺲ ﺑﺎ ﻗﺮان‬ ‫ﺑﻪ اﻣﯿﺪ ﻣﻮﻓﯿﻘﺖ روز اﻓﺰون ﺗﻤﺎم داﻧﺶ اﻣﻮزان ﮐﻮﺷﺎ‬ ‫ﺑﻪ ﺟﻤﻊ ﺳﺘﺎره ﻫﺎ ﺑﭙﯿﻮﻧﺪﯾﺪ‬ ‫ﻧﮑﺎﺗﻰ در ﻣﻮرد ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن‬ ‫اﻓﺘﺨﺎر ﺗﺎ ﮐﺠﺎ‬ ‫ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﯾﮏ ﻧﻮﺟﻮان در ﺣﺪ ﭼﻨﺪ ﻣﺪال اﺳﺖ؟‬ ‫ﻓﻠﺴﻔﻪ و اﺳﺘﻌﺪاد‬ ‫اﮔﺮ ﺟﺰو ﻧـﻮﺟﻮاﻧﺎﻧﻰ ﻫﺴﺘﻰ ﮐﻪ ﮐﺎر ﺧﺎﺻﻰ ﮐﺮده اى ‪ ،‬ﮐﺎرﻫﺎى ﻫﻨﺮى اﻧﺠﺎم داده اى‪ ،‬ﻧﻮاورى داﺷﺘﻪ اى‪ ،‬ﺑﻪ اﻗﺘﺼﺎد‬ ‫ﺧﺎﻧﻮاده ﮐـﻤﮏ ﻣﻰ ﮐﻨﻰ‪ ،‬اﺧﺘﺮاع ﮐﺮده اى‪ ،‬در ﻣﺴﺎﺑﻘﺎت رﺗﺒﻪ اى ﮔﺮﻓﺘﻪ اى ﯾﺎ ‪ ...‬ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻰ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﮐﺎرى ﮐﻪ اﻧﺠﺎم داده‬ ‫اى را ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺧﻮدت و ﻣﺘﻦ ﮐﻮﺗﺎه ﺗﻮﺿﯿﺤﻰ ﺑﺮاﯾﻤﺎن ارﺳﺎل ﮐﻨﻰ ﺗﺎ در اﯾﻦ ﺻﻔﺤﻪ ﭼﺎپ ﺷﻮد و دﯾﮕﺮ دوﺳﺘﺎﻧﺖ ﺑﺎ‬ ‫ﺗﻮاﻧﺎﯾﻰ ﻫﺎى ﺗﻮ اﺷﻨﺎ ﺷﻮﻧﺪ‪.‬‬ ‫ﺗﺤﻘﯿﻖ داﻧﺶ اﻣﻮزى ) زﻟﺰﻟﻪ ﺧﺎﻣﻮش(‬ ‫‪09154208243‬‬ صفحه 1 ‫* ﺳﺎل ﭼﻬﺎرم * ﺷﻤﺎره ‪ *15‬ﻓﺮوردﯾﻦ ‪ - 1401‬رﻣﻀﺎن ‪- 1443‬‬ ‫‪mahsanammag.ir‬‬ ‫‪02‬‬ ‫ﻧﮑﺎﺗﻰ در ﻣﻮرد ﻣﺎه رﻣﻀﺎن در زﻣﺎن ﻫﻤﻪ ﮔﯿﺮى ﮐﺮوﻧﺎوﯾﺮوس‬ ‫ﻣﺮﮐﺰ ﻣﺸﺎوره و‬ ‫ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺮﺳﺘﺎرى‬ ‫رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل ﺻﺤﯿﺢ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻬﻤﻰ در ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ ﺑﺪن ﺑﺮاى‬ ‫ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص ﺑﯿﻤﺎرى ﮐﻮوﯾﺪ ‪ 19‬دارد‪.‬‬ ‫* ﺑﺎ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺻﺤﯿﺢ و ﻣﺼﺮف ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺬاﯾﻰ ﺣﺎوى وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ‪ ،A ، E ، D ، C‬اﻫﻦ‪ ،‬روى و ﺳﻠﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﺮاى ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ ﻣﻔﯿﺪﻧﺪ‪ ،‬ﻧﮕﺮاﻧﻰ از ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ در روزه دارى ﮐﺎﻫﺶ ﻣﻰ ﯾﺎﺑﺪ‪.‬‬ ‫ﺳﺮاﻃﺐ‬ ‫اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ ﭘﻮرﯾﻮﺳﻒ‬ ‫ﻣﺸﺎوره‬ ‫* در ﺻﻮرت داﺷﺘﻦ ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺳﻼﻣﺖ‪ ،‬ﺑﺮاى اﻃﻤﯿﻨﺎن از ﺑﻰ ﺿﺮر ﺑﻮدن روزه ﺑﺎ ﭘﺰﺷﮏ ﺧﻮد ﻣﺸﻮرت ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫* در ﺳﺎل ﺟﺎرى ﮐﻪ ﺳﺎﻋﺖ روزه دارى ﻃﻮﻻﻧﻰ اﺳﺖ‪ ،‬ﮔﺮﺳﻨﮕﻰ و ﺣﺬف وﻋﺪه ﻫﺎى ﻏﺬاﯾﻰ ﺑﻪ وﯾﮋه ﺳﺤﺮى ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻫﺶ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ ﺑﺪن ﺷﺪه و اﺣﺘﻤﺎل اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﮐﻮوﯾﺪ را اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻰ دﻫﺪ‪.‬‬ ‫راﯾـﮕﺎن‬ ‫* ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ»ا« ‪ A‬در ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ ﺑﺪن در وﻋﺪه ﻫﺎى ﺳﺤﺮ و اﻓﻄﺎر از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺬاﯾﻰ وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ»ا« ‪ A‬ﺷﺎﻣﻞ اﻧﻮاع ﺳﺒﺰى ﻫﺎ و ﻣﯿﻮه ﻫﺎى زرد و ﻧﺎرﻧﺠﻰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﻮﯾﺞ‪،‬‬ ‫ﮐﺪو ﺣﻠﻮاﯾﻰ و اﻧﻮاع ﻣﺮﮐﺒﺎت و زرده ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ‪ ،‬ﺷﯿﺮ و ﻟﺒﻨﯿﺎت اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫* ﺑﺮاى اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ ﺑﺪن ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺬاﯾﻰ وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ»د« ‪ D‬ﻟﺒﻨﯿﺎت‪ ،‬زرده ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ و ﻣﺎﻫﻰ ﻫﺎى ﭼﺮب ﻣﺼﺮف ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫‪09367725121‬‬ ‫* وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ»اﯾﻰ« ‪ E‬اﻧﺘﻰ اﮐﺴﯿﺪان ﺑﻮده و ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ ﺑﺪن ﮐﻤﮏ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ‪.‬‬ ‫* ﺑﺮاى ﺗﺎﻣﯿﻦ وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ»اﯾﻰ« ‪ E‬در ﻃﺒﺦ ﻏﺬا از روﻏﻦ ﻫﺎى ﻣﺎﯾﻊ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﺎﻧﻮﻻ‪ ،‬اﻓﺘﺎﺑﮕﺮدان و ذرت اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫* ﺑﺮاى ﺗﺎﻣﯿﻦ وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ»اﯾﻰ« از ﺳﺒﺰى ﻫﺎﯾﻰ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺳﻔﻨﺎج‪ ،‬ﮐﻠﻢ ﭘﯿﭻ‪ ،‬ﺳﻮﯾﺎ و ﺳﯿﺐ زﻣﯿﻨﻰ در ﺳﺤﺮ و اﻓﻄﺎر و از اﻧﻮاع اﺟﯿﻞ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻓﻨﺪق‪ ،‬ﺑﺎدام‪ ،‬ﮔﺮدو در ﻓﺎﺻﻠﻪ اﻓﻄﺎر ﺗﺎ ﺷﺎم ﻣﺼﺮف ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫* از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺬاﯾﻰ ﺣﺎوى وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ»ﺳﻰ« ‪ C‬ﺷﺎﻣﻞ اﻧﻮاع ﻣﯿﻮه ﻫﺎ و ﺳﺒﺰى ﻫﺎ از ﺟﻤﻠﻪ ﺳﺒﺰى ﻫﺎى ﺑﺮگ ﺳﺒﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺒﺰى ﺧﻮردن و اﻧﻮاع ﮐﻠﻢ و ﮔﻮﺟﻪ ﻓﺮﻧﮕﻰ‪ ،‬ﺟﻮاﻧﻪ ﻫﺎى ﮔﻨﺪم‪ ،‬ﻣﺎش و ﺷﺒﺪر‪ ،‬اﻧﻮاع ﻣﺮﮐﺒﺎت ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻟﯿﻤﻮ ﺗﺮش‪،‬‬ ‫ﻟﯿﻤﻮ ﺷﯿﺮﯾﻦ‪ ،‬ﭘﺮﺗﻘﺎل‪ ،‬ﻧﺎرﻧﮕﻰ‪ ،‬ﻧﺎرﻧﺞ و ﮐﯿﻮى در اﻓﻄﺎر‪ ،‬ﺷﺎم و ﺳﺤﺮ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫* ﺑﺮاى ارﺗﻘﺎى ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ ﺑﺪن در ﻣﺎه رﻣﻀﺎن‪ ،‬ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺬاﯾﻰ وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﻫﺎى ﮔﺮوه»ب« ‪ B‬ﻣﺎﻧﻨﺪ اﻧﻮاع ﺳﺒﺰى ﺑﺮگ ﺳﺒﺰ و ﻣﯿﻮه‪ ،‬ﺷﯿﺮ و ﻟﺒﻨﯿﺎت‪ ،‬اﻧﻮاع ﮔﻮﺷﺖ‪ ،‬زرده ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ‪ ،‬ﻏﻼت ﺳﺒﻮس دار‪ ،‬ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﺨﻮد‪ ،‬اﻧﻮاع‬ ‫ﻟﻮﺑﯿﺎ‪ ،‬ﻋﺪس‪ ،‬ﺑﺎﻗﻼ‪ ،‬ﻟﭙﻪ و ﻣﺎش‪ ،‬ﻣﻐﺰﻫﺎ )ﭘﺴﺘﻪ‪ ،‬ﮔﺮدو‪ ،‬ﺑﺎدام و ﻓﻨﺪق( را ﻣﺼﺮف ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫* ﺑﺮاى ﭘﯿﺸﮕﯿﺮى از ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﺎى وﯾﺮوﺳﻰ و ﺗﺎﻣﯿﻦ وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ»ب‪ «21‬از ﮔﻮﺷﺖ ﻗﺮﻣﺰ‪ ،‬ﻣﺎﻫﻰ‪ ،‬ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ و ﻟﺒﻨﯿﺎت اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫* درﯾﺎﻓﺖ اﻫﻦ ﮐﺎﻓﻰ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺬاﯾﻰ ﺑﺮاى ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ ﺑﺪن در اﯾﺎم روزه دارى ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﻰ ﺷﻮد‪.‬‬ ‫* ﺑﺮاى درﯾﺎﻓﺖ اﻫﻦ‪ ،‬ﮔﻮﺷﺖ ﻗﺮﻣﺰ‪ ،‬ﻣﺮغ و ﻣﺎﻫﻰ‪ ،‬اﻧﻮاع ﺳﺒﺰى ﻫﺎ‪ ،‬ﺣﺒﻮﺑﺎت‪ ،‬ﻣﯿﻮه ﻫﺎى ﺗﺎزه و ﺧﺸﮏ ﺷﺪه و ﻏﻼت ﮐﺎﻣﻞ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫* اﮔﺮ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺬاﯾﻰ اﻫﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﻏﺬاﻫﺎى ﺣﺎوى وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ»ﺳﻰ« ‪ C‬ﻣﺼﺮف ﺷﻮﻧﺪ‪ ،‬ﺟﺬب اﻫﻦ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻰ ﯾﺎﺑﺪ‪.‬‬ ‫* ﻣﺼﺮف ﻏﺬاﻫﺎى ﻏﻨﻰ از روى ﺷﺎﻣﻞ ﮔﻮﺷﺖ ﻗﺮﻣﺰ‪ ،‬ﻣﺮغ‪ ،‬ﻣﺎﻫﻰ‪ ،‬ﻏﻼت ﮐﺎﻣﻞ‪ ،‬ﺣﺒﻮﺑﺎت و ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ ﺑﺮاى ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ در ﺳﺤﺮ‪ ،‬اﻓﻄﺎر و ﺷﺎم در ﻣﺎه رﻣﻀﺎن ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﻰ ﺷﻮد‪.‬‬ ‫* از ﻣﺼﺮف زﯾﺎد زوﻟﺒﯿﺎ و ﺑﺎﻣﯿﻪ ﮐﻪ ﺣﺎوى ﻣﻘﺎدﯾﺮ زﯾﺎدى ﻗﻨﺪ و ﭼﺮﺑﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ‪ ،‬ﺧﻮددارى ﮐﻨﯿﻢ‪.‬‬ ‫* روزه دارى ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ در اﻓﺮاد ﺳﺎﻟﻢ ﻋﺎرﺿﻪ اى اﯾﺠﺎد ﻧﻤﻰ ﮐﻨﺪ‪ ،‬ﺑﻠﮑﻪ ﺳﺒﺐ ﺗﻘﻮﯾﺖ اﯾﻤﻨﻰ ﺑﺪن‪ ،‬ﮐﺎﻫﺶ ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎى اﻟﺘﻬﺎﺑﻰ زﯾﺎن ﺑﺎر و ﺑﻬﺒﻮد واﮐﻨﺶ ﺑﺪن در ﻣﻮارد اﺳﺘﺮس ﻣﻰ ﺷﻮد‪.‬‬ ‫* اﻓﺮاد ﺳﺎﻟﻢ ﮐﻤﺘﺮ از ‪ 56‬ﺳﺎل ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﻣﻮازﯾﻦ ﺑﻬﺪاﺷﺘﻰ و ﺗﻐﺬﯾﻪ اى روزه ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ‪.‬‬ ‫* اﻓﺮاد ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎرى و ﯾﺎ داراى ﻣﺸﮑﻼت ﺳﻼﻣﺘﻰ ﺑﺎﯾﺪ در ﻣﻮرد روزه دارى ﺑﺎ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺸﻮرت ﮐﻨﻨﺪ‪.‬‬ ‫* اﻓﺮادى ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﺮوﻧﺎوﯾﺮوس ﻣﺒﺘﻼ ﺷﺪه و ﺑﻬﺒﻮد ﯾﺎﻓﺘﻪ اﻧﺪ‪ ،‬ﺣﺪاﻗﻞ ﺗﺎ ‪ 6‬ﻫﻔﺘﻪ ﭘﺲ از ﺑﯿﻤﺎرى روزه ﻧﮕﯿﺮﻧﺪ‪.‬‬ ‫* ﻣﺒﺘﻼﯾﺎن ﺑﻪ ﻓﺸﺎرﺧﻮن ﺑﺎﻻ‪ ،‬ﻗﻠﺒﻰ‪ ،‬ﺳﺮﻃﺎن و دﯾﺎﺑﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ در ﻣﻌﺮض اﺑﺘﻼ ﺑﻪ وﺿﻌﯿﺖ ﺷﺪﯾﺪ ﮐﻮوﯾﺪ ‪ 91‬ﻫﺴﺘﻨﺪ‪ ،‬اﯾﻦ اﻓﺮاد در ﻣﻮرد روزه دارى ﺑﺎ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺸﻮرت ﮐﻨﻨﺪ‪.‬‬ ‫* ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻬﻤﻰ در ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﯾﻤﻨﻰ ﺑﺪن ﺑﺮاى ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص ﮐﻮوﯾﺪ ‪ 91‬دارد‪.‬‬ ‫* ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﺗﻌﺎدل و ﺗﻨﻮع در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻏﺬاﯾﻰ روزاﻧﻪ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻫﻤﻪ ﮔﺮوه ﻫﺎى ﻏﺬاﯾﻰ و ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﻫﺎى اﻧﻬﺎ‪ ،‬اﻧﺮژى‪ ،‬ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ و رﯾﺰﻣﻐﺬى ﻫﺎى ﻣﻮردﻧﯿﺎز ﺑﺪن ﺑﺮاى ﺑﻬﺒﻮد ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﯿﺴﺘﻢ دﻓﺎﻋﻰ ﺑﺪن ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﻰ ﺷﻮد‪.‬‬ ‫* رﻋﺎﯾﺖ ﺗﻌﺎدل و ﺗﻨﻮع در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻏﺬاﯾﻰ روزاﻧﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻫﻤﻪ ﮔﺮوه ﻫﺎى ﻏﺬاﯾﻰ و ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﻫﺎى اﻧﻬﺎ‪ ،‬ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻬﺒﻮد ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﯿﺴﺘﻢ دﻓﺎﻋﻰ ﺑﺪن ﻣﻰ ﺷﻮد‪.‬‬ صفحه 2 ‫‪03‬‬ ‫* ﺳﺎل ﭼﻬﺎرم * ﺷﻤﺎره ‪ *15‬ﻓﺮوردﯾﻦ ‪ - 1401‬رﻣﻀﺎن ‪- 1443‬‬ ‫‪mahsanammag.ir‬‬ ‫رﻣﻀﺎن ‪ ،‬ﺑﻬﺎر دل ﻫﺎ‬ ‫زا ی ﺐ‬ ‫ﯾﺎ ﻣﻘﻠﺐ اﻟﻘﻠﻮب و اﻻﺑﺼﺎر‬ ‫ﯾﺎ ﻣﺪﺑﺮاﻟﯿﻞ و اﻟﻨﻬﺎر‬ ‫ﯾﺎ ﻣﺤﻮل اﻟﺤﻮل و اﻻﺣﻮال‬ ‫ﺣﻮلﺣﺎﻟﻨﺎ اﻟﻰاﺣﺴﻦاﻟﺤﺎل‬ ‫ﺳﺎل ﻧﻮ و ﺑﻬﺎر ﭘﺮﻃﺮاوت را ﮐﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ‬ ‫ﻗﺪرت ﻻﯾﺰال اﻟﻬﻰ و ﺗﺠﺪﯾﺪ ﺣﯿﺎت‬ ‫ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻣﻰﺑﺎﺷﺪ ‪ ،‬ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﻰ ﻋﺰﯾﺰان‬ ‫ﺗﺒﺮﯾﮏ و ﺗﻬﻨﯿﺖ ﻋﺮض ﮐﺮده و‬ ‫ﺳﺎﻟﻰ ﺳﺮﺷﺎر از ﺑﺮﮐﺖ و ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ‬ ‫را از درﮔﺎه ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل و ﺳﺒﺤﺎن‬ ‫ﺑﺮاى ﺷﻤﺎ ﻋﺰﯾﺰان ﻣﺴﺌﻠﺖ دارﯾﻢ‪.‬‬ ‫وﯾﺮاﺳﺘﺎرى‬ ‫رﻣﻀﺎن ﮔﺸﻮدن دروازهﻫﺎى‬ ‫ﻣﻐﻔﺮت و ﺑﺨﺸﻨﺪﮔﻰ ﺑﻨﺪﮔﺎن‬ ‫اﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﻮاب روزهداران‬ ‫ﺗﺴﺒﯿﺢ و ﻧﻔﺲﮐﺸﯿﺪﻧﺶ‬ ‫ﻋﺒﺎدت و اﻃﺎﻋﺖ ﺷﻤﺮده‬ ‫ﻣﻰ ﺷﻮد«‪.‬‬ ‫رﻣﻀﺎن ﻫﻨﮕﺎﻣﻪ ارزﺷﻤﻨﺪ و‬ ‫ﻓﺮﺻﺖ ﻃﻼﯾﻰ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻧﺴﺎن‬ ‫اﮔﺎه و ﻋﺎﺷﻖ در اﯾﻦ ﻣﺎه از‬ ‫دورى و ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺧﻮﯾﺶ را ﺑﺎ‬ ‫ﺧﺪاﯾﺶ ﻣﻰﮐﺎﻫﺪ و ﺑﺎ ﺗﻮﺑﻪ و‬ ‫اﻧﺎﺑﻪ ﺑﻪ ﺧﺪاىﺷﺎن ﺗﻘﺮب و ﻧﺰدﯾﮑﻰ ﻣﻰﺟﻮﯾﺪ‪ ،‬از زﻧﺪﮔﻰ ﺧﺴﺘﮕﻰاور دﻧﯿﺎﯾﻰ رﻫﺎى ﺟﺴﺘﻪ و ﺑﻪ‬ ‫اﻏﻮش ﺻﻔﺎ و ﺧﻠﻮص‪ ،‬ﺑﺎل ﻣﻰﮔﺸﺎﯾﺪ‪ .‬رﻣﻀﺎن ﮔﺸﻮدن دروازهﻫﺎى ﻣﻐﻔﺮت و ﺑﺨﺸﻨﺪﮔﻰ ﺑﻨﺪﮔﺎن اﺳﺖ‬ ‫ﮐﻪ ﺧﻮاب روزهداران ﺗﺴﺒﯿﺢ و ﻧﻔﺲﮐﺸﯿﺪﻧﺶ ﻋﺒﺎدت و اﻃﺎﻋﺖ ﺷﻤﺮده ﻣﻰ ﺷﻮد‪.‬‬ ‫در رﻣﻀﺎن دروازهﻫﺎى ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺎز و دروازهﻫﺎى ﺟﻬﻨﻢ ﺑﺮ روى ﺑﻨﺪﮔﺎن ﺧﺪا ﻣﺴﺪود ﻣﻰﮔﺮدد ﺗﺎ اﻧﺴﺎن‬ ‫در ﭘﺮﺗﻮ ان ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺧﻮﯾﺸﺘﻦ را از ﻣﻌﺼﯿﺖ و اﻟﻮدﮔﻰ ﭘﺎک ﺳﺎزد‪ ،‬و ﺑﺎ ﻋﻄﺮ ﺟﺎناﻓﺰاى ﺑﻨﺪﮔﻰ و‬ ‫ﻋﺒﻮدﯾﺖ ﺟﺎن و دل ﺧﻮﯾﺶ را ﻣﻌﻄﺮ ﻧﻤﺎﯾﺪ‪ ،‬ﺧﻮد را از ﺗﻤﺎﯾﻼت اﻫﺮﯾﻤﻨﻰ و ﺷﯿﻄﺎﻧﻰ ﭘﺎک ﻧﻤﺎﯾﺪ‪ .‬روح‬ ‫ﺧﺪاﯾﻰ و ﻓﺮﺷﺘﻪﮔﻮﻧﻪ را در ﺧﻮﯾﺶ اﯾﺠﺎد و ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﻧﻤﺎﯾﺪ‪.‬‬ ‫ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ رﻣﻀﺎن ﺑﺎران ﺑﻬﺎرى اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻣﺪت ﯾﮏ ﻣﺎه از ﺑﺎم ﺗﺎ ﺷﺎم ﺑﺮ دلﻫﺎى ﻣﺮده اﻧﺴﺎن ﻣﻰﺑﺎرد‪،‬‬ ‫ﺳﺮزﻣﯿﻦ ﻣﺮده دلﻫﺎ را ﻃﺮاوت و ﺷﺎداﺑﻰ ﻣﻰﺑﺨﺸﺪ‪ ،‬ﮔﻞﻫﺎى ﺑﻨﺪﮔﻰ و ﻋﺒﺎدت و ﺧﺪاﭘﺮﺳﺘﻰ را ﺷﮑﻮﻓﺎ‬ ‫ﻣﻰﺳﺎزد‪ .‬ﮔﺮد و ﺧﺎک ﯾﺎس و ﻧﺎاﻣﯿﺪى را ﺑﺎ رﯾﺰش ﺑﺎرش اﻟﻬﻰ ﻣﻰﺷﻮﯾﺪ و روح زﻧﮕﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺴﺎن‬ ‫را ﺻﯿﻘﻞ و ﺟﻼ و ﺻﻔﺎ ﻣﻰﺑﺨﺸﺪ‪ ،‬رﻣﻀﺎن ﺑﻬﺎرى دلﻫﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻃﺮاوت و ﺷﺎداﺑﻰ را دوﺑﺎره ﺑﻪ ﺟﺎن و‬ ‫ﺿﻤﯿﺮ اﻧﺴﺎن ﺑﺎز ﻣﻰﮔﺮداﻧﺪ‪.‬‬ ‫ﻣﺎه ﺻﻨﻢ‬ ‫ﯽ‬ ‫زﺑﺎ ﯽ‬ ‫ﯽ‪ -‬ﻮا ﯽ‬ ‫ﻣـﻄﺎﺑﻖ‬ ‫اﺻـﻮل ﻓﺮﻫﻨﮕﺴﺘﺎن‬ ‫زﺑﺎن و ادﺑﯿﺎت ﻓﺎرﺳﻰ‬ ‫‪09154208243‬‬ ‫زﻟﺰﻟﻪ ﺧﺎﻣﻮش‬ ‫ﺗﺤﻘﯿﻖ زﻣﯿﻨﻪ ای‬ ‫ﻋﻠﺖ اﯾﺠﺎد ﭘﺪﯾﺪه زﻟـﺰﻟﻪ ﺧﺎﻣﻮش ﭼﯿﺴﺖ؟‬ ‫ﺧـﻄﺮات ﭘﺪﯾﺪه زﻟـﺰﻟﻪ ﺧﺎﻣﻮش ﭼـﯿﺴﺖ؟‬ ‫راه ﭼﺎره و ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻮﺟﻮد ﭼﯿﺴﺖ ؟‬ ‫ﺗﻌﺮﯾﻒ ‪:‬‬ ‫ﻓﺮوﻧﺸﺴﺖ زﻣﯿﻦ )زﻟﺰﻟﻪ ﺧﺎﻣﻮش( ﭘﺪﯾﺪه اى اﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺎﺻﻞ ﺑﺮداﺷﺖ ﺑﻰ روﯾﻪ اب از ﻣﻨﺎﺑﻊ اب زﯾﺮزﻣﯿﻨﻰ اﺳﺖ و ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺳﺎل اﺳﺖ ﮐﻪ در دﺷﺖ ﻣﻪ وﻻت دﯾﺪه ﺷﺪه اﺳﺖ اﻣﺎ اﮐﻨﻮن اﯾﻦ ﭘﺪﯾﺪه ﺑﻪ‬ ‫ﻧﺰدﯾﮑﻰ ﺷﻬﺮ ﻓﯿﺾ اﺑﺎد رﺳﯿﺪه و زﻧﮓ ﺧﻄﺮ ﺑﺰرﮔﻰ ﺑﺮاى ﮐﺸﺎورزى و ﺑﺰرگ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺳﮑﻮﻧﺘﮕﺎﻫﻰ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﯾﻌﻨﻰ ﺷـﻬﺮ ﻓﯿﺾ اﺑﺎد ﻣﺤﺴﻮب ﻣﻰ ﺷﻮد‪.‬‬ ‫ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺘﻌﺪد در ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮى ﭘﺪﯾﺪه ﻓﺮوﻧﺸﺴﺖ ﻣﺆﺛﺮ اﺳﺖ ﯾﮑﻰ از ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﺮداﺷﺖ ﺑﻰ روﯾﻪ از ﻣﻨﺎﺑﻊ اب زﯾﺮ زﻣﯿﻨﻰ اﺳﺖ‪ .‬ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﮐﺸﺎورزان اﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺮاى رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اب ﺑﯿﺶ از ‪200‬‬ ‫ﻣﺘﺮ ﺣﻔﺎرى ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ و ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﻓﺮوﻧﺸﺴﺖ زﻣﯿﻦ در ﻣﻪ وﻻت ﻫﺴﺘﯿﻢ ‪ .‬ﺑﻬﺮه ﺑﺮدارى ﺑﯿﺶ از اﻧﺪازه از ﻣﻨﺎﺑﻊ اب ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺎرج ﺷﺪن ﺑﯿﺶ از ﺣﺪ رﻃﻮﺑﺖ زﻣﯿﻦ و اﯾﺠﺎد ﺑﺮﺧﻰ ﺷﮑﺎف ﻫﺎ ﻣﻰ ﺷﻮد و‬ ‫اﯾﻦ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺗﺎ ﺟﺎﯾﻰ اداﻣﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻢ اﮐﻨﻮن ﺷﺎﻫﺪ ﺷﮑﻞﮔﯿﺮى ﺷﮑﺎف ﻫﺎى ﻋﻈﯿﻢ در ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ اﯾﻦ ﺷﮑﺎف ﻫﺎ ﺑﺎﻋﺚ اﯾﺠﺎد ﭘﺪﯾﺪهاى ﺑﻪ ﻧﺎم ﻣﺮگ دﺷﺖ ﻣﻰﺷﻮد‪ ،‬ﻣﺮگ دﺷﺖ در ﺻﻮرﺗﻰ‬ ‫اﺗﻔﺎق ﻣﻰ اﻓﺘﺪ ﮐﻪ ﯾﮏ دﺷﺖ ﻗﺎﺑﻞ اﺣﯿﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ و اﯾـﻦ ﭘﺪﯾﺪه در ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎﯾﻰ از ﺷـﻬﺮﺳﺘﺎن ﺑﻪ وﺿﻮح دﯾـﺪه ﻣﻰ ﺷﻮد‪ .‬ﻓﺮوﻧﺸﺴﺖ زﻣﯿﻦ در ﺷﻬﺮﻫﺎ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻣﻨﺎزل ﻣﺴﮑﻮﻧﻰ‪،‬ﺧﻄﻮط ﻣﻮاﺻﻼﺗﻰ‬ ‫ﺷﻬﺮى و ﺑﯿﻦ ﺷﻬﺮى‪،‬ﺗﺎﺳﯿﺴﺎت ﮔﺎز‪،‬ﺑﺮق و ﻓﺎﺿﻼب ﻣﻰ ﺷﻮد ﭼﺮا ﮐﻪ ﻓﺮوﻧﺸﺴﺖ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﺧﺘﻼف ﺳﻄﺢ در ﻃﺒﻘﺎت زﻣﯿﻦ ﻣﻰ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺧﺴﺎرت ﺟﺎﻧﻰ و ﻣﺎﻟﻰ ﺑﺴﯿﺎرى ﺑﻪ دﻧﺒﺎل دارد ‪.‬‬ ‫ﻣﻨﺎﺑﻊ‬ ‫ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮى‬ ‫ﻓﺮوﻧﺸﺴﺖ زﻣﯿﻦ ﻗﺎﺑﻞ اﺣﯿﺎ ﻧﯿﺴﺖ‪.‬‬ ‫ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﯿﻨﻪ اب ﻣﻰ ﺗﻮان وﺿﻌﯿﺖ را ﺑﻬﺒﻮد ﺑﺨﺸﯿﺪ‪.‬‬ ‫اﯾﻦ ﺑﺪان ﻣﻌﻨﻰ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﯿﻢ ﺑﻪ وﺿﻌﯿﺖ ﻗﺒﻞ‬ ‫ﺑﺮﮔﺮدﯾﻢ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺮدم و ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﻃﻮرى ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‬ ‫رﯾﺰى و ﻋﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ اوﺿﺎع از اﯾﻦ ﺑﺪﺗﺮ ﻧﺸﻮد‪.‬‬ ‫ﮔﺮداورﻧﺪﮔﺎن‪:‬‬ ‫ﺻﺪف ﺷﺮﯾﻌﺘﻰ ‪ -‬ﭘﺮﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦ ﭘﻮر ‪ -‬ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻃﺎﻫﺮى زاده‬ ‫ﭘﺎﯾﻪ ‪ :‬ﭼﻬﺎرم‬ ‫ﻧﺎم دﺑﺴﺘﺎن‪ :‬زﯾﻨﺐ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻰ‬ ‫‪https://www.isna.ir/news/‬‬ ‫‪http://mobile.khorasannews.com‬‬ ‫ﮐﺘﺎب ﻓﺮوﻧﺸﺴﺖ زﻣﯿﻦ و ﺑﻬﺴﺎزی ﺧﺎک‬ ‫از‪ :‬اﯾﻤﺎن اﻟﯿﺎﺳﯿﺎن‬ ‫ﻓﺮوﻧﺸﺴﺖ زﻣﯿﻦ و ﺗﺪاﺧﻞ ﺳﻨﺞ راداری‬ ‫از‪ :‬رﺣﻤﺎن زﻧﺪی‬ صفحه 3 ‫‪04‬‬ ‫‪mahsanammag.ir‬‬ ‫ﻓﻠﺴﻔﻪ و ﭘﯿﻤﺎن اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎ‬ ‫ﭘﺎى ﺻﺤﺒﺘﻬﺎى ﻓﻠﺴﻔﻰ‬ ‫رﯾﺤﺎﻧﻪ ﺑﺎﺑﺎﯾﻰ‬ ‫اﺳﺘﻌﺪاد از ﻧﮕﺎه ﻓﻠﺴﻔﻪ‬ ‫ﻫﺮ اﻧﺴﺎﻧﯽ اﺳﺘﻌﺪاد ﻏﺎﻟﺒﯽ دارد ﮐﻪ ﺑﺎ ان اﺳﺘﻌﺪاد ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد‪ .‬اﻣﺎ اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎﯾﯽ دارد ﮐﻪ ﺑﺎﻟﻘﻮه اﺳﺖ و ﮐﺎﻓﯽ اﺳﺖ ﺗﻮﺳﻂ اﺳﺘﻌﺪاد اﻧﺴﺎن دﯾﮕﺮی ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه‬ ‫و ذوق و ﺷﻮﻗﯽ در اﻧﺴﺎن اﯾﺠﺎد ﮐﻨﺪ ﮐﻪ اﺳﺘﻌﺪاد ﺑﺎﻟﻘﻮه و ﻓﻌﺎل ﻧﺸﺪه ادﻣﯽ ﻓﻌﺎل ﺷﻮد در ان ﺻﻮرت اﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼً ﺑﺎ ﯾﮏ اﺳﺘﻌﺪاد ﻏﺎﻟﺐ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﺪ اﮐﻨﻮن‬ ‫ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ اﺳﺘﻌﺪاد دﯾﮕﺮی ﻫﻢ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﻮد‪ .‬ﭘﯿامن اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﻻزم اﺳﺖ ﻫﺮ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺮای ﻣﺸﺎﻫﺪه اﺑﻌﺎد ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺧﻮد و ﺧﺮوج از‬ ‫ﺗﮏ ﺑﻌﺪی و ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺗﮑﺮاری‪ ،‬ﺑﺎ ﯾﮏ اﺳﺘﻌﺪاد اﻧﺴﺎن دﯾﮕﺮی ﻫامﻫﻨﮓ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻫﺎی ﻣﺘﻔﺎوت ﺧﻮد را ﺑﻪ منﺎﯾﺶ ﺑﮕﺬارد‪.‬‬ ‫ﮐﺎرﺑﺮد اﯾﻦ ﭘﯿامن اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎ‪ ،‬اﻣﯿﺪ‪ ،‬ﺗﻨﻮع و ﻧﺸﺎط در زﻧﺪﮔﯽ اﺳﺖ زﯾﺮا ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪی ﺑﺮای ﮔﺸﺖ زﻧﯽ اﻧﺴﺎن ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد‪.‬‬ ‫ﻣﺜﻼً اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﺎ اﺳﺘﻌﺪاد ﻫرنی ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﺪه و ﻫﻤﻮاره ﺑﺎ ان ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮد و ﻫامن دﻧﯿﺎ را ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯽ ﮐﺮد و ﻟﺬت ﻫﺎی دﻧﯿﺎی ﻫرن را‬ ‫ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﯽ ﮐﺮد اﻣﺎ ﻫﻤﯿﻦ اﻧﺴﺎن ﻫرنی ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ اﺳﺘﻌﺪاد ورزﺷﯽ ﯾﺎ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﻫﻢ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و اﮔﺮ ﻫﺮ ﯾﮏ از اﯾﻦ اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎﯾﺶ ﻓﻌﺎل ﺷﻮد‪ ،‬دﻧﯿﺎی ﺟﺪﯾﺪی را‬ ‫ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد‪.‬‬ ‫ﭘﺲ ﻣﺎ ادم ﻫﺎ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ اﺳﺘﻌﺪاد ﻧﺪارﯾﻢ ﺗﺎ ﺧﻮد را ﺑﺪان ﻣﺤﺪود منﺎﯾﯿﻢ ﺑﺎﯾﺪ زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد را ﻣﺘﻨﻮع ﮐﻨﯿﻢ و از ﺗﮑﺮار ﺧﻮدداری ﮐﻨﯿﻢ ﭘﺲ ﻫﻮﺷﯿﺎر ﺑﺎﺷﯿﻢ و از اﻧﺴﺎن‬ ‫ﻫﺎی ﺧﻮش اﺳﺘﻌﺪاد ﺑﻬﺮه ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ‪.‬‬ ‫ﯾﮑﯽ از راه ﻫﺎی ﺷﻨﺎﺧﺖ اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع ﺧﻮد ‪ ،‬ﻧﻮﺷنت و ﺳﺨﻦ ﮔﻔنت اﺳﺖ‪.‬‬ ‫ﺑﻪ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻓﻠﺴﻔﯽ »ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮ ﺗﺎ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﮐﯿﺴﺘﯽ؟«‬ ‫وﻗﺘﯽ اﻫﻞ ﺳﺨﻦ ﺑﺎﺷﯽ از ﻣﺤﺘﻮای ﺳﺨﻦ ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻓﮑﺮ و ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻫﺎی ﯾﮏ اﻧﺴﺎن ﭘﯽ ﺑﺮد‪.‬‬ صفحه 4

آخرین شماره های ماهنامه ماه صنم

ماهنامه ماه صنم 15

ماهنامه ماه صنم 15

شماره : 15
تاریخ : 1400/12/15
ماهنامه ماه صنم 14

ماهنامه ماه صنم 14

شماره : 14
تاریخ : 1400/11/20
ماهنامه ماه صنم 13

ماهنامه ماه صنم 13

شماره : 13
تاریخ : 1400/10/15
ماهنامه ماه صنم 12

ماهنامه ماه صنم 12

شماره : 12
تاریخ : 1400/09/30
ماهنامه ماه صنم 11

ماهنامه ماه صنم 11

شماره : 11
تاریخ : 1400/08/30
ماهنامه ماه صنم 10

ماهنامه ماه صنم 10

شماره : 10
تاریخ : 1400/07/15
ثبت نشریه در مگ لند

شما صاحب نشریه هستید ؟

با عضویت در مگ لند امکانات متنوعی را در اختیار خواهید داشت
ثبت نام ناشر
لطفا کمی صبر کنید !!